Delfts Schaakforum » Overig » De Stelling » Partij vd week 13 mei 2024/Nikolaas Verhulst vs Henk vd Bos/ Stockfish en de erfenis vd modernisten
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Henk vd Bos
DSC-lid


geregistreerd: 12-01-2023
aantal berichten: 15

Partij vd week 13 mei 2024/Nikolaas Verhulst vs Henk vd Bos/ Stockfish en de erfenis vd modernisten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was griezelig rustig en een beetje unheimisch afgelopen maandagavond. Er hoefden maar 14 borden uit de kast gehaald te worden voor de 10de ronde van de interne competitie. Misschien dat het gevoel ook werd gevoed door de grote tegensteling met het gedeelte van de avond dat er aan voorafging. Met handen en voeten probeerden we (de jeugdtrainers) een stuk of 50 stuiterende jeugdspelertjes door het snelschaaktoernooi te loodsen. Hetgeen met het zweet op het voorhoofd gelukt is.

Met een kop koffie, mijn notatieboekje, een pen, een schaakbord en Nikolaas tegenover me liet ik de overweldigende rust over mij heen komen. Ik had zwart en voor de zoveelste keer kwam er een gesloten Siciliaan op het bord. Mijn database omschreef de opening achteraf (mijn stemming bevestigend) als een Slow Sicilian.

Het werd een verrassend interessante partij waarin de oeroude controverse (uit de jaren 30/40 van de vorige eeuw) tussen de klassieke en de hypermoderne schaakschool op het bord kwam. Met als bijvangst hoe Stockfish daar in de huidige digitale era tegen aan kijkt.


Nikolaas Verhulst vs Henk van den Bos

PS
Reminder: Als je denkt een leuke partij te hebben gespeeld of die van je buurman of buurvrouw, schiet mij aan op de clubavond dan maken we een fotootje of mail de partij.

16-05-2024 12:36 Henk vd Bos is offline Send an Email to Henk vd Bos Search for Posts by Henk vd Bos Add Henk vd Bos to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller