Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » 10e Leiden Chess Tournament
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

10e Leiden Chess Tournament Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is deze dagen warm in Leiden.
En in het Denksportcentrum, waar het 10e Leiden Chess Tournament wordt gehouden, is het nog veel warmer.
Ongeveer 140 deelnemers zorgen tezamen al voor 140 x 100 Watt = 14 kiloWatt (kW) energie en als die mensen allemaal gaan schaken, zetten produceren, produceren ze nog veel meer energie.
Er is een aantal ventilatoren geplaatst, en dat helpt, maar het is zelfs voor een toeschouwer niet goed te harden. Een der deelnemers vertelde me, dat in de loop van de partij zijn vermogen om varianten te berekenen verdampt. Iemand zei ook, dat minstens een deelnemer zich wegens de hitte heeft teruggetrokken.

Ik bewonder de deelnemers.
Er zijn weer deelnemers vanuit DSC. Martine Middelveld en Ioana Smaranda Padurariu spelen in de kroongroep, een dubbelrondige vierkamp. In groep B zag ik Simon Broos, Hugo van der Laan, Rene Weerts en oud-lid Frans van Kampen (Kampov). Hun resultaten vermeld ik na afloop van het toernooi.

Ik meen dat de deelnemers een bonus in respect en in ratingpunten verdienen - wegens het spelen van serieuze schaakpartijen in grote hitte.

P.S.: Toevoeging: Hans Calmthout speelde ook mee.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 24-07-2016 at 20:55.

23-07-2016 18:06 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

10e Leiden CT: uitslagen DSC-ers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het 10e Leiden Chess Tournament speelde pontificaal vooraan in de zaal de Kroongroep, bestaande uit vier sterke schaaksters, waaronder Smaranda Padurariu en Martine Middelveld. Zij speelden een dubbele vierkamp.
WIM Smaranda Padurariu scoorde 3½ uit 6 en werd daarmee tweede,
Martine Middelveld 3 uit 6, een derde plaats.

In de 'algemene' groep B scoorde Rene Weerts 5 uit 9, een overscore,
Simon Broos 4 uit 9,
oud-lid Frans van Kampen 4 uit 9, met drie winstpartijen in de drie laatste ronden,
Hugo van der Laan 2½ uit 7 plus 2 Byes - hij verloor de laatste drie partijen,
Hans Calmthout (of van Calmthout - onze ledenlijst geeft de naam zonder 'van') kwam tot 2 uit 3 + 1 Bye en daarna heeft hij niet meer gespeeld.

Ik vond het altijd een prima toernooi, maar het kwam me dit jaar niet uit om mee te spelen; te druk met andere zaken.

Ik schrok van de warmte toen ik gisteren het Leidsche Denksportcentrum binnenkwam. Maandag- en dinsdagavond moet het nog warmer geweest zijn. Ik weet niet of ik het drie kwartier had uitgehouden in de speelzaal, ik werd er niet goed van. De eerste drie kennissen die ik sprak, zeiden allen dat het eigenlijk te warm was om te schaken.
Het is eigenlijk zelfs te warm om te bedenken dat je tegenstander net zoveel last heeft van de warmte als jij. Nou ja...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

24-07-2016 20:54 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller