Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC4 sluit met 4-4 tegen Promotie 2 seizoen af
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC 4 sluit met 4-4 tegen Promotie 2 seizoen af Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft in de slotronde na wisselvallig verloop gelijkgespeeld tegen titelkandidaat Promotie 2. In een andere wedstrijd won Botwinnik 1 van SHTV 1 en werd daarmee kampioen van de HSB - waarvoor onze felicitaties!

De individuele resultaten van Promotie 2 tegen DSC4:

1. Hans Baas - Wim Kortis (wit) 0-1 regelmatige overwinning
2. Joost Mostert - Willem-Jan van den Broek 0-1 regelmatige overwinning
3. Arjen Schuurman Hess - Jaap Flohil 0-1 tegenstander geeft in gewonnen stelling zijn dame weg
4. Wong Tsai - Peter Lode 1-0 weggespeeld in de opening
5. Nico Peerdeman - Jouke van Gosliga 1-0 knap verdedigd maar onnauwkeurigheid in het eindspel
6. Jan Blankespoor - Pieter Goossens 1-0 kortsluiting in opening / vroege middenspel
7. Manuel Nepveu - Evert van der Hooven 1-0 moeilijke verdediging net niet toereikend
8. Sebastiaan de Jong - Diederik van Heijgen 0-1 regelmatige overwinning

Topscorer van DSC4 werd Wim Kortis met 5 1/2 uit 8.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 07-04-2016 at 16:07.

07-04-2016 12:52 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



J. Mostert - W.J. van den Broek, 6 april 2016, stelling na 20. ... Kg8xg7

Zwart is de opening goed doorgekomen en heeft kans gezien een reuzenpaard op e5 te planten. Wel ten koste van twee koningspionnen, maar ook wit mist er twee. Ook nog brutaal een pion op c4 verorberd; wit had ervoor gekozen deze te offeren ten gunste van Pc3-e2 om de zwarte koningsstelling te kunnen belagen. Met Lc8-g4 had ik hier voorlopig een stokje voor gestoken. De computer geeft na lang rekenen zwart een licht voordeel: -0.4 (voor wat het waard is).

Wit speelde nu 21. Lf4 (met 21. De1 de beste), zwart 21. ... P7g6, waarop met 22. Lg3 geantwoord werd. Logisch op het eerste gezicht; zo wordt ook het loperpaar behouden. Vraagtekens schieten echter tekort: zwart heeft de winner 22. ... Dg5!; daar hoefde ik niet lang over na te denken.



Wit verliest in alle varianten een stuk - een mooie opgave voor de lezer. Hij koos ervoor om dit te doen met 23. Db3 Lxe2 24. Tfe1 Pf3+ 25. Lxf3 Lxf3 26. Dxb7+ Kh8 27. Db3 h5



Een stuk vóór met behoud van aanval: drie zetten later gaf zwart op.

Een persoonlijke revanche voor mijn nederlagen in de laatste 2 ronden voor DSC5; met een totaalscore van 8,5 uit 11 mag ik dit jaar niet ontevreden zijn.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 07-04-2016 at 16:11.

07-04-2016 16:07 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Komend jaar worden de plaatsen van Botwinnik 1, Rijswijk 2 en DD 3 in de Promotieklasse van de HSB ingenomen door Schaakhuis 2 en Promotie 3 (beide gepromoveerd vanuit de 1e klasse). Er zijn geen degradanten uit de KNSB competitie - het aantal teams zal voor het eerst in acht jaar dus weer acht bedragen.

Ik ben benieuwd naar de besluitvorming over de loskoppeling van KNSB en HSB competitie (afschaffing van promotie / degradatie) [hetgeen ik persoonlijk een onzalige gedachte vind].

18-05-2016 21:21 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller