Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Reinderman wint voor de derde maal het Prinsenstad-toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Reinderman wint voor de derde maal het Prinsenstad-toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grootmeester Dimitiri Reinderman heeft voor de vierde maal het Prinsenstad-toernooi op zijn naam geschreven. Hij ontsnapt in de laatste ronde, waardoor Internationaal Meester Albert Bleis hem niet passeerde. Op weerstandspunten komt de titel Reinderman toe.

vlnr: Arnaudov (3), Van Kerkhof (3), Reinderman (1), Oranje (directeur), Blees (1)
vlnr: Arnaudov (3), Van Kerkhof (3), Reinderman (1), Oranje (directeur), Blees (1)


Zie Prinsenstad-toernooi.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 28-03-2016 at 11:51.

27-03-2016 16:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dimitri gefeliciteerd!

En alle mensen die hebben geholpen bij het toernooi (organisatie, barmensen, opbouwers en opruimers, wedstrijdleiding, overnachtingsadressen en alle anderen) hartelijk bedankt voor alle hulp. We hebben zo'n 200 mensen weer een fijn Paastoernooi aangeboden. En naar de Paaseieren hoefden ze geen eens te zoeken!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

28-03-2016 08:48 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle vrijwilligers nogmaals bedankt. Het was weer een prima toernooi. Nu zoeken naar een sponsor om het 10e toernooi een succes te maken.

28-03-2016 15:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Vermaakt! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle vrijwilligers maken het toernooi tot een groot succes. Ik kan er niet iets anders van maken. Van inkopers vooraf tot vegers en dweilers op zondagavond na de prijsuitreiking. Ik speel eigenlijk nooit een ander toernooi en kan dus rustig zeggen dat het Prinsenstad
een uniek en gezellig karakter heeft.

Tot voorheen was het voor mij altijd moeilijk om goed te presteren en tegelijkertijd te helpen in de organisatie. Een GM huisvesten ging nog wel, maar vooraf opbouwen, samen met Arno de toiletten een keer nalopen, de geluidsinstallatie beheren, de zaal een beetje opgeruimd houden, het ging vaak een beetje ten koste van het schaken.

Dit jaar ging het echter voorspoedig. Naast dat ik me (vooral op zondag achteraf) behoorlijk in het zweet heb gewerkt, heb ik het toernooi met een geweldige plusscore afgesloten.

Qua spel zat alles mee. Ik kon alle openingen naar me toe trekken en zelfs de opening die ik zaterdagochtendvroeg nog even nakeek, omdat ik verwachtte dat ik deze op het bord zou krijgen, kon ik zondagochtend winnend afsluiten.

Ik heb me (natuurlijk ook dankzei mijn voorspoedige spel) geweldig vermaakt en ik hoop dat we weer een hele goede sponsor kunnen vinden om de succesformule door te kunnen zetten.

Iedereen bedankt en hopelijk volgend jaar weer (en nog weer beter).

28-03-2016 19:43 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was weer een geweldig toernooi, en ik denk dat we als organisatie (ondanks minder financiële middelen en een zeer krappe bezetting) een mooi toernooi hebben neergezet.

Als evenmaker moest ik zelf viermaal aan de bak in de C-groep. Dat leverde voor de verandering ook aardige potjes op (Al deze partij, inclusief deze analyses, zijn online te vinden: Prinsenstad-toernooi ).



Zaterdag-morgen had ik een leuke pot waar ik een sterke buitenpost had op d3. Helaas miste ik tegen het einde een mogelijkheid om dit uit te buiten, en werd het remise.


De klapper voor mijzelf was de zaterdag-avond partij. Het is lang geleden dat ik zo'n goede pot speelde en het leverde mij (toegegeven, bij gebrek aan tegenkandidaten) zelfs de Spektakelprijs in de C-groep op. Ik was vooral blij omdat de zetten vanzelf kwamen en ik het overgrote deel van de hieronder besproken varianten ook had gezien.



Zondagmorgen was ik duidelijk met andere zaken bezig dan met schaken. Dat is niet handig, als je tegen een speler als Rene Weerts moet. Zijn spel heeft zijn tekortkomingen, maar is vanaf de eerste zet alleen maar gericht op de aanval, en dan moet je wel scherp zijn, om niet in de problemen te komen. Zeker als - zoals ik - niet enorm goed bent in verdedigen. Ik was niet scherp, en kwam wel in de problemen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-03-2016 21:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller