Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (V3): Richard Oranje verslaat Anna-Maja Kazarian
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V3): Richard Oranje verslaat Anna-Maja Kazarian Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Anna-Maja Kazarian is in de strijd om het clubkampioenschap tegen een kostbare nederlaag aangelopen. Richard Oranje bleek met wit te sterk.

In de partij tussen Anna-Maja en Richard kwam een ongelijke materiaalverhouding op het bord. Anna-Maja had weliswaar een kwaliteit meer, maar ze had tevens een aantal pionnen minder. In het eindspel bleken dat er te veel. In de andere partij in de interne wist Arno Wiersma Bob Voogt te verrassen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Richard Oranje-Anna-Maja Kazarian1-0
2Bob Voogt-Arno Wiersma0-1


In de B-groep won Simon Broos de topper tegen Theo Rekveldt, en deed Kees Korving goede zaken door Vashis Sukul te verslaan. Hugo van der Laan trok in een spektaculaire partij tegen Gerard Bilars aan het langste eind.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Theo Rekveldt-Simon Broos0-1
2Kees Korving-Vashish Sukul1-0
3Hugo van der Laan-Gerard Bilars1-0
4Jordy Krempel-Mark Breton1-0
5Kees Venema-Cees Huygen½-½
6Arzhang Davazdahemami-Antoon Frehe0-1
7René Poots-Simon Dirkse½-½
8Edgar Huisman-Frank Brabander1-0
9Ernst Hanewald-Bart Vlasblom0-1


In de C-groep eindigden de twee topborden in een zeer ongebruikelijke remise. De overige borden kenden zoals gebruikelijk een winnaar. Herman Zonderland en Victoria Pelova waren de hoogstgeklasseerde winnaars. Jesse Mulderij won opnieuw en staat nu op 3 uit 3. Tom Leaven wist zijn eerste overwinning nog net niet binnen te slepen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Arnold Brabander-Lito van Reede½-½
2Ferdinand Schreuder-Tom Broekhuizen½-½
3Herman Zonderland-Joop van Ham1-0
4Peter van der Berg-Victoria Pelova0-1
5Dolf Mulder-Jesse Mulderij0-1
6João Barbosa-Jan Zonneveld1-0
7Paul van Riet-Reinaldo Astudillo1-0
8Gerrit Bussmann-Eric Wagter1-0
9Bert van der Willik-Aad de Jong1-0
10Marfa Blanter-Jan Torenstra0-1
11Leo Zuijdgeest-André Bruinink1-0
12Igor Korpershoek-Tom Laeven1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-03-2014 02:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

In tijdnood gewonnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heerlijk vond ik het, in verloren positie toch nog in tijdnood de partij naar me toe getrokken. Met nog slechts vijf min. op de klok, Joop van Ham nog tien, nam Simon van mij het schrijven over. Vijftig zetten verder, op de 83e zet, boog Joop het hoofd.
Joop maakte de klassieke fout door a-tempo te spelen terwijl hij meer tijd had dan ik, zag daardoor een vorkje over het hoofd. Hij had een volledig opgesloten toren en ik een vrij paard dat naar believen pionnen kon snoepen. Met elke zet won ik ongeveer 8 seconden, mijn klok ging gaandeweg van twee minuten bedenktijd naar vier minuten, waardoor de druk op Joop alleen maar toenam. Een niet te houden pion van mij gaf de doorslag, de tijd was inmiddels in mijn voordeel.
Voor mij was het een zeer belangrijke overwinning, onder grote tijdsdruk deed ik de goede zetten, daarnaast was het mijn eerste interne overwinning van het seizoen. Ook geinig.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

18-03-2014 11:19 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde zelf tussen alle externe beslommeringen door een leuke pot tegen Bob Voogt. Bob kreeg vanuit de opening een overwegende stelling met ruimtevoordeel, maar wist zijn aanval niet door te zetten. Ik kwam onder de druk vandaan en wist met een leuk zetje (Ld2) een belangrijke pion te winnen, waarbij Bob meteen ook problemen had om zowel zijn koning als al zijn pionnen te verdedigen. Dat lukte uiteindelijk niet; ik kon zijn koning uitroken.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 18-03-2014 at 19:44.

18-03-2014 13:57 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de strijd om plek 2 wist ik de vice-wereldkampioene in het eindspel te verschalken. in de analyse met Matthieu en Sten moesten er heel wat zetten terugenomen worden om de stelling remise te houden, niet zo gek dus dat Anna MAja het niet droog hield. Vanuit een varaint die ik wel eens met zwart speel, maar nu met verwisselde kleueren met wit kreeg ik behoorlijk voordeel vanuit de opening. Ondanks het commentaar van de heren Freeke en goes geeft ook de computer mijn kwaloffer met afwikkeling naarf een eindspel van paard plus 2 pionnen tegen toren als zeer voordelig aan. Later had ik het handiger kunnen spelen. Zoals het ging moest anna maja een heel smal pad naar gelijkspel zien te vinden hetgeen niet lukte. de vrije a en e pion ondersteund door het fantastische paard was koning en toren teveel. uiteindelijk kon promotie van de e-pion niet verhniderd worden. Maar van Anna Maja kunnen we nog veel plezier verwachten. In de eerste cyclus hield ze mij op remise en won van zowel Ted als Gert. Bij het snelschaken afgelopen zaterdag was ze topscoorder van het team.

18-03-2014 19:51 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan wordt Oranje dus clubkampioen.
Dat begrijp ik.
In de najaarscompetitie won Oranje van mij in 13 zetten, terwijl Legemaat 20 zetten tegen me moest zwoegen om mat te geven.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 19-03-2014 at 08:38.

19-03-2014 08:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Dan wordt Oranje dus clubkampioen.
Dat begrijp ik.
In de najaarscompetitie won Oranje van mij in 13 zetten, terwijl Legemaat 20 zetten tegen me moest zwoegen om mat te geven.

was het maar zo makkelijk. tweede plaats is maximaal haalbare. legemaat staat een straatlengte voor

19-03-2014 20:32 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller