Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2012-2013 » Interne competitie (V15): Matthieu Freeke winterkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V15): Matthieu Freeke winterkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Matthieu Freeke heeft de eerste helft van de interne competitie als koploper afgesloten. Kees van der Meer wist hem weliswaar op remise te houden, maar de voorsprong op de achtervolgers was te groot. De overige partijen in de A-groep eindigden in een overwinning voor de witspeler.

Na 15 ronden moeten Arno Wiersma, Henrik Tamerus en Pieter Goossens een stapje terug doen. Zij komen de tweede seizoenshelft uit in de B-groep.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Matthieu Freeke-Kees van der Meer½-½
2Ted Barendse-Rob Smits1-0
3Bob Voogt-Pieter Goossens1-0
4Hora Vlam-Henrik Tamerus1-0
5Diederik van Heijgen-Kees Korving1-0


In de B-groep heeft Martin Verolme als kampioen promotie afgedwongen naar de A-groep door van Simon Broos te winnen. Ook Gert-Jan Baas (kwam niet in actie) en Theo Rekveldt (won van Arnt Veenstra) promoveren naar groep A.
Voor Herman Zonderland, Jordy Krempel en Karel Vandenberghe wacht in de tweede seizoenshelft de C-groep.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Martin Verolme-Simon Broos1-0
2Arnt Veenstra-Theo Rekveldt0-1
3Cees Huygen-Ton Vissers½-½
4Coen Leentvaar-Jordy Krempel1-0
5Bart Vlasblom-Kees Venema1-0


In de C-groep wonnen bijna alle zwartspelers. Alleen Bert Zwemstra wist met de witte stukken te winnen. Mark Breton, die met zwart van Joop van Ham won, promoveert als kampioen naar de B-groep. René Poots en Kees Venema gaan als nummers twee en drie met hem mee.
Er waren deze ronde twee debutanten in de interne competitie. Pim Klaassen en Serge van Meer konden hun eerste partij helaas nog niet in een punt omzetten. Jan Torenstra en Eric Wagter bleken te sterk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-Mark Breton0-1
2Bert Zwemstra-Leo Zuijdgeest1-0
3Ernst Hanewald-Dolf Mulder0-1
4Aad de Jong-Gerrit Bussmann0-1
5Pim Klaassen-Jan Torenstra0-1
6Serge van Meer-Eric Wagter0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-02-2013 at 11:39.

26-02-2013 01:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb (eindelijk) ook de standen weer bijgewerkt.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-02-2013 11:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

alle kampioenen enpromovendi gefeliciteerd ! Matthieu ongenaakbar vooralsnog, maar de tweede helft komt nog.

27-02-2013 19:58 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet Richard, of jij Matthieu Freeke voorbij gaat streven.

In onze partij kwam een opening op bord waar ik kort voor 1980 en kort daarna goede ervaringen mee had: met zwart twee maal winst en een remise tegen spelers met een rating van rond 2200. Ik moet dan in mijn geheugen duiken, maar stellingstype, strategiepatronen en combinatiemotieven komen wel weer boven.

Onze partij, Freeke wit en ik zwart, werd remise. Daar was ik zeer tevreden mee, zo sterk als destijds speel ik niet meer.
Bij de analyse blijkt hoeveel hij gezien heeft en vooral hoe snel hij denkt. We hebben nog wat andere mogelijkheden bekeken, en ik heb voordeel van mijn ervaring, maar Freeke behoort tot degenen die echt beter spelen dan ik ooit gedaan heb.

En hij heeft nu een straat puntjes voorsprong op je, op de ranglijst. Ik gok op Matthieu!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

28-02-2013 11:41 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb (eindelijk) ook de standen weer bijgewerkt.


Dat wel, maar grotendeels onleesbaar..... dwz dat het aantal punten en gespeelde en gewonnen partijen wel zichtbaar is, maar dan het houdt het ineens op... Het menu-scherm hangt er ahw overheen. Of ligt het aan mijn PC-instellingen?!

01-03-2013 17:53 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik geef ted een goede kans, mijzelf nauwelijks en mathieu de grootse kans. ik maak me geen illusies . dat de tweede halft nog komt is een feit Tong 2 Grijns

01-03-2013 19:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb (eindelijk) ook de standen weer bijgewerkt.


Dat wel, maar grotendeels onleesbaar..... dwz dat het aantal punten en gespeelde en gewonnen partijen wel zichtbaar is, maar dan het houdt het ineens op... Het menu-scherm hangt er ahw overheen. Of ligt het aan mijn PC-instellingen?!


Klopt. Gebeurt bij mij zowel op Chrome, als op IE8.

02-03-2013 09:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
Dat wel, maar grotendeels onleesbaar..... Het menu-scherm hangt er ahw overheen. Of ligt het aan mijn PC-instellingen?!

Hmm, het speelse puzzeltje valt enkelen kennelijk toch wat zwaar. Tip: Probeer eens met een rechter muisknop een afbeelding te vinden!

03-03-2013 20:09 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller