Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » De ouwetjes doen het nog best!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

De ouwetjes doen het nog best! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een paar jaar geleden ben ik gestopt met het spelen in de KNSB-competitie. Met spijt, maar ik meende dat ik mijn uiterste houdbaarheidsdatum naderde. En partijen van zes uur lang bracht ik nauwelijks meer op. Ik ben nog wel eens ingevallen op KNSB niveau.

Toevallig zag ik de resultaten van twee oude kennissen.
- RAG de Graaff heeft veel jaren bij Philidor gespeeld, net als ik, jarenlang in de hoofdklasse. We hebben dezelfde opleiding, op het schaakbord was hij wat sterker dan ik. Toch had ik in die tijd een gunstige score tegen hem. Hij speelde dit jaar in LSG 4, 3e klasse C van de KNSB. RAG had deze ronde verloren op bord 6. Zijn score dit jaar is opgelopen tot 0 uit 5.
- Ab Smit. Hij speelde en speelt nog bij Philidor, nu in Philidor 2, 3e klasse G. Een Angstgegner voor me; hoewel hij op de ranglijst onder me stond, scoorde ik slecht tegen hem. Ook hij had deze ronde verloren aan een laag bord, en ook zijn score is 0 uit 5.

Zij hebben beiden hetzelfde aantal punten als ik, alleen had ik er dit jaar maar een ronde voor nodig.
De ouwetjes doen het nog best, maar die uiterste houdbaarheidsdatum bestaat echt!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 20-12-2012 at 16:26.

20-12-2012 16:19 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller