Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers Schaken in de kerstvakantie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

DSC-ers Schaken in de kerstvakantie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit jaar wordt er weer volop geschaakt in de kerstvakantie, al zijn het minder personen dan de afgelopen jaren:

Lisa Hortensius speelt in Béthune het plaatselijke kersttoernooi. Ik wou zeggen dat ze dat voor de 5e opeenvolgende keer doet, maar volgens mij is ze ook een keer ziek afgehaakt, dus dat net niet.
Ondergetekende doet dit jaar niet mee, dus het toernooi is een stuk minder sterk bezet. Volgens de deelnemerslijst zou er slechts 1 grootmeester meedoen, Andrei Schekachev. Deze GM staat (bij mij) bekend om zijn heupflesje en alcoholwalm, dus het verbaasd mij niet dat hij niet bij de uitslagen te vinden is. IM Maarten Solleveld is nu dus eerste geplaatst. Verder doet er een frans IM-etje van een jaar of 15 mee, die vorig jaar opviel door de hele tijd rond te lopen en met iedereen te praten, terwijl hij op het podium zat te schaken. Dit jaar begonnen met 0,5 uit 2, dat verbaasde mij evenmin.

Lisa dan, die concentreert zich natuurlijk als altijd en is begonnen met 1,5 uit 2. In de eerste ronde remise tegen eigen rating en in de tweede ronde gewonnen van een 'mindere god'. Op dit moment speelt ze dus tegen IM Olivier Simon. Vorig jaar verloor ik hardhandig van hem, maar hij is wel te pakken: hup Lisa!

Helaas zijn er geen live-partijen, maar de uitslagen zijn hier te vinden.


Tegelijkertijd speelt Martine Middelveld in Groningen. Hierover weet ik wat minder te vertellen, dus hou ik het bij de feiten: Bij het ' Schaakfestival' is naast een 9-daags en een 4-daags 'compact' toernooi ook een tweetal tweekampen georganiseerd. Jeugdtalent Jorden van Foreest (12) mag het opnemen tegen GM Hans Ree en analoog mag het talentje Anna-Maja Kazarian (11) het opnemen onze vrouwentopperGlimlach
De partijen zijn live te volgen op de toernooisite. De eerste partij is geeindigd in remise.
In de Compact-A groep doet hier trouwens ook nog oud-DSCer Koen Lambrechts mee, hij verloor zijn eerste partij.

27-12-2011 11:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas twee nullen voor Lisa tegen sterke tegenstand:

3 - HORTENSIUS Lisa 2117 0-1 SIMON Olivier 2324
4 - HORTENSIUS Lisa 2117 0-1 MOUSSARD Jules 2398

Martine sloopt haar tegenstandster in partij 2.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

28-12-2011 02:20 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grappig dat ze nou net tegen Jules Moussard moest, het IMmetje waar ik het in mijn eerste post over had.
Vanochtend weer normale tegenstand.

28-12-2011 10:45 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisterochtend heeft Lisa gewonnen, gisterenmiddag verloren van de Luxemburgse IM Bakalarz.

Martine wint ook de 3e partij en wint haar tweekamp.
Gefeliciteerd.

29-12-2011 10:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller