Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V14): Jan Peter van Zandwijk stevig aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V14): Jan Peter van Zandwijk stevig aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan Peter van Zandwijk heeft in de voorlaatste ronde van de interne competitie een flinke stap richting de titel gezet. Hij versloeg Simon Broos. Ook Richard Oranje deed met een overwinning op Pieter Goossens goede zaken. Ted Barendse haakte af in de strijd om de eerste plaats na een remise tegen Willem-Jan van den Broek.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan Peter van Zandwijk-Simon Broos1-0
2Richard Oranje-Pieter Goossens1-0
3Ted Barendse-Willem-Jan van den Broek½-½
4Gert Legemaat-Bob Voogt1-0
5Kees van der Meer-Frans Palm1-0
6Kim Meulenbroek-Hora Vlam1-0


In de top van de B-groep consolideerde Willem-Jan van den Broek zijn koppostitie. De grote winnaar van deze ronde was Diederik van Heijgen, die na een overwinning op Kees Korving klom naar de tweede plek. Frans Palm, die verloor van Kees van der Meer, staat derde, maar heeft slechts een minieme voorsprong op Jan-Pieter de Vries.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Diederik van Heijgen-Kees Korving1-0
2Martin Verolme-Jack Duijvestijn½-½
3Antoon Frehe-Jolle Lont0-1
4Lito van Reede-Simon Dirkse1-0
5Coen Leentvaar-Cees Huygen½-½
6Jan van de Donk-Edgar Huisman1-0
7Rob Smits-René Poots1-0


In de C-groep is er weer een nieuwe koploper. Jordy Krempel won van Sofya Blanter, en neemt daardoor de koppositie over van Edgar Huisman. Edgar verloor van Jan van de Donk. Kees Venema staat op de tweede plek, en Edgar staat nu derde.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jordy Krempel-Sofya Blanter1-0
2Rob Scherpenisse-Gerard Bilars0-1
3Herman Zonderland-Gerrit Bussmann½-½
4Paul van Riet-Frans Smit1-0
5Bert Zwemstra-Jan Torenstra½-½
6Steven van der Weele-Dolf Mulder½-½
7Gabe Hoekstra-Jan Swart0-1
8Dennis Berithoe-Leo Zuijdgeest0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

23-06-2009 00:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Herman Zonderland - Gerrit Bussmann 0,5-0,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al te lichtzinnig gaf ik in de opening een pion weg denk ik. Maar daardoor lag continue het initiatief bij mij. De theorie was na twee zetten totaal verlaten, wat tegen Gerrit volgens mij niet onverstandig is, want dat koste hem tijd.
Op de 17e zet deed ik een laf zetje, waardoor Gerrit weer enigszins het initiatief over kon nemen. Met vijf om zes pionnen, ieder twee paarden, ieder een loper (ongelijk) en beide nog een dame, zaten we in een eindspel met tien om acht minuten op de klok. Beide durfden we deze mooie partij niet af te raffelen. Om verdere ongelukken te voorkomen, waren we het over de remise dus heel snel eens.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

23-06-2009 08:27 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu de finish in zicht is: dank aan de wedstrijdleider voor weer een jaar goede organisatie van de interne

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

23-06-2009 10:01 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een onbegrijpelijke puntentelling is met nog 1 ronde te gaan de spanning er nog . Jan Peter is de laatste ronde op vakantie volgens zijn eigen zeggen, waardoor wellicht ikzelf of zelfs gert (die onzettend veel punten erbij kreeg door te winnen van Bob Voogd) nog kampioen kunnen worden afhankelijk van de puntenwaarde van de tegenstanders. Ik kan er geen peil meer op trekken ieder geval. Wellicht dat Arno eea kan uitleggen.

Gisteren in ieder geval een hele leuke pot tegen pieter goosens met veel rekenwerk. Pieter ging op toren-jacht maar kreeg twee paarden een dame en een loper om zijn oren die ten aanval trokken. Noodgewongen(?) werd een loper en een paard ingeleverd voor de toren om dameverlies en mat te voorkomen. Na dameruil volgde een enorme bok van Pieter waarna er nog een kwaliteit afging. Van de medeconcurentie wonnen Jan Peter en Gert maar wist Ted slechts remise te behalen tegen de voorzitter en haakt daarmee af (tenzij hij ineens een boel punten vanuit de zwarte doos erbij krijgt).

23-06-2009 11:26 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Met een onbegrijpelijke puntentelling is met nog 1 ronde te gaan de spanning er nog . Jan Peter is de laatste ronde op vakantie volgens zijn eigen zeggen, waardoor wellicht ikzelf of zelfs gert (die onzettend veel punten erbij kreeg door te winnen van Bob Voogd) nog kampioen kunnen worden afhankelijk van de puntenwaarde van de tegenstanders. Ik kan er geen peil meer op trekken ieder geval. Wellicht dat Arno eea kan uitleggen.


Het aantal punten dat je krijgt is afhankelijk van de klassering van je tegenstander. Jan Peter en Richard speelden tegen Simon en Pieter, en die twee spelers staan laag geklasseerd en zijn daardoor niet veel punten waard. Dat ze tegen deze tegenstanders speelden kwam doordat ze al tegen alle aanwezige hoger geklasseerde spelers hadden gespeeld. Gert mocht het opnemen tegen Bob, die een stuk hoger op de ranglijst staat. Bob was dus aanzienlijk meer punten waard, en daardoor heeft Gert deze ronde meer punten verdiend.

Quote

Originally posted by Richard
Van de medeconcurentie wonnen Jan Peter en Gert maar wist Ted slechts remise te behalen tegen de voorzitter en haakt daarmee af (tenzij hij ineens een boel punten vanuit de zwarte doos erbij krijgt).


Welke zwarte doos is dat? Degene die ik open bij stortingen op mijn bankrekening? Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-06-2009 11:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

je laptop Draaiend hoofd

23-06-2009 13:47 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niet te optimistisch Richard. Misschien bevat de zwarte doos nog een verrassing: b.v. een flinke bonus voor de vakantieganger! Tong 2

__________________
Mopper

24-06-2009 21:44 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben helemaal niet optimistisch, mopper. Gezien de tegenstanders die ik al heb gehad betwijel ik of JP nog door mij is in te halen danwel dat gert mij nog inhaalt.
hopelijk speelt er nog iemand mee die nog een stapel punten waard is en dan moet ik ook nog eens winnen Anders mag ik tegen een b-groeper welke te weinig waard is.

26-06-2009 08:13 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

overigens staat er stand na ronde 14 en niet na 15 ?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 26-06-2009 at 08:15.

26-06-2009 08:15 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller