Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Zondag 14 juni Kroeg- & Loperstoernooi Leiden 2009
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Zondag 14 juni Kroeg- & Loperstoernooi Leiden 2009 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

'Het begon vorig jaar in navolging van steden als Amersfoort, Amsterdam, Delft, Veldhoven, Wageningen, Zaandam en Zwolle. LSG organiseerde toen in samenwerking met enkele Leidse cafés het Eerste Leidse kroegloperstoernooi. Op veler verzoek gaan we dat dit jaar opnieuw doen.

Zondag 14 juni is de dag dat het gaat gebeuren. Bord, biertje of sapje, muziek en een beetje lichaamsbeweging tussen de rondes in. De organisatie hoopt hiermee het schaakaanbod in de Leidse regio met een gezelligheidstoernooi te verrijken.

Zeven ronden lang, in teams van twee, met een tempo van 20 minuten per persoon per partij. Van 10.00 tot 18.00 uur, om wellicht vervolgens een Leids restaurant of eetcafé uit te proberen.'

Ik heb er vorig jaar niet aan meegedaan maar wel de positieve verhalen gehoord. Op deze site vind je alle info.

11-06-2009 00:10 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit toernooi ga ik overslaan. Tennistoernooitje deze week; en mocht dat mis gaan, dan heb ik nog plenty andere dingen te doen.

11-06-2009 01:18 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verdacht weinig DSC-ers moet ik zeggen... Alleen Corniel en mezelf zie ik er tussen staan! Allemaal nog bij aan het komen van de kroegloper te Delft?!

13-06-2009 18:59 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Doei Joehoe! Doei En ook Diederik speelde mee.
Mede dankzij de zon die vanaf ronde 4 wel doorbrak - tijdens de eerste 3 ronden kwam de regen met bakken uit de hemel en dus waren we meteen doorweekt - een geslaagd toernooi, maar de bijzonder rommelige organisatie was niet te vergelijken met die van Delft.

Bovendien is 10u beginnen echt geen goede idee, 12u is voor zowel kroeg als schaker veel beter. Daarnaast hoorde ik veel mensen moet klagen dat ze morgen weer moeten werken (waarom geen zaterdag?); ook dat heeft Delft op ze voor...

Tenslotte is het Leidse centrum gewoon veel groter. Paar keer pech met indeling gehad qua locaties en dus heb ik het meeste gefietst; in Delft was een fiets (zelfs voor de Klomp - DSC) totaal overbodig/onhandig geweest.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 15-06-2009 at 02:12.

15-06-2009 02:11 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heb je dat commentaar ook richting iemand van de organisatie gecommuniceerd Marco?

Probleem met grote afstanden kun je voor een deel denk ik opvangen met een programma wat daar rekening mee houdt. Maar als ik je verhaal goed begrijp hadden jullie een aantal keer pech met indelingen...

10 uur vind ik overigens ook erg vroeg, maar het antwoord ligt denk ik in een andere opmerking; er moet maandag gewerkt worden en als je dan pas om 8 uur klaar bent wordt dat voor sommigen misschien weer laat. Ook dit kan een argument zijn om een zaterdag ipv zondag te overwegen, maar de afwegingen aldaar ken ik verder niet.

Overigens jammer van het weer; wat dat betreft hebben we het de afgelopen jaren in Delft erg goed georganiseerd Knipoog

15-06-2009 11:31 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Oli dat heb ik, maar dank voor de 'tip'. Ofzo. Nee!
En dat van de rommelige organisatie, dat was redelijk duidelijk, beetje ten overvloede om ze met zo'n tekst lastig te vallen.

Paar kroegen zitten vlakbij elkaar, maar van de deelnemende kroegen zat een aanzienlijk deel flink van elkaar verwijderd. Grote kans dus dat je 'pech' hebt met indelen. Misschien ook wel minder bereidheid van de Leidse kroegen om mee te werken dan in Delft, wellicht dat daarbij die start om 10u een rol speelt; het zou zomaar kunnen.

10u starten is erg vroeg (kom je van buiten Leiden dan moet je voor een kroeglopertoernooi op zondag dus soms wel voor 8 uur opstaan, beetje jammer); laat eindigen is idd ook niet handig - zou alleszins idd pleiten voor een zaterdag. Of een zondag met een vrije maandag, dat is natuurlijk helemaal ideaal! Ja!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

15-06-2009 12:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Ja Oli dat heb ik, maar dank voor de 'tip'. Ofzo. Nee!


Geen dank!

Quote


En dat van de rommelige organisatie, dat was redelijk duidelijk, beetje ten overvloede om ze met zo'n tekst lastig te vallen.


Eens, dat was in de eerste post op mij niet zo over gekomen.

....

Quote


10u starten is erg vroeg (kom je van buiten Leiden dan moet je voor een kroeglopertoernooi op zondag dus soms wel voor 8 uur opstaan, beetje jammer); laat eindigen is idd ook niet handig - zou alleszins idd pleiten voor een zaterdag. Of een zondag met een vrije maandag, dat is natuurlijk helemaal ideaal! Ja!


Zeker eens, al heeft DSC daar een van de beste opties voor. Maar een zaterdag lijkt me ook niet zo bezwaarlijk eigenlijk...wie weet als het een breder probleem is dat ze dat gaan overwegen.

15-06-2009 13:11 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
10u starten is erg vroeg (kom je van buiten Leiden dan moet je voor een kroeglopertoernooi op zondag dus soms wel voor 8 uur opstaan, beetje jammer); laat eindigen is idd ook niet handig - zou alleszins idd pleiten voor een zaterdag. Of een zondag met een vrije maandag, dat is natuurlijk helemaal ideaal! Ja!


*grinnik* Zullen we op de zaterdag voorafgaande aan het Leidse Kroeglopertoernooi als DSC in Leiden een Kroeglopertoenooi gaan organiseren en kijken of dat aanslaat? Tong

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-06-2009 13:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zaterdag is misschien wat drukker in de horeca? Die dan wat minder graag willen meewerken? Is maar een idee. 10 uur beginnen heeft trouwens ook voordelen voor kroegen die ook avondeten serveren.
Maar natuurlijk is 10 uur wel erg vroeg... ben blij dat ik lekker om 11 uur kon opstaan Glimlach

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 15-06-2009 at 13:55.

15-06-2009 13:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller