Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Clubcompetitie via het internet
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Clubcompetitie via het internet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

( ter info: De inschrijving voor de internetcompetitie is verlengd tot 30 oktober 2009)

De clubcompetitie wordt gespeeld door viertallen in een all-play-all variant.

Elke speler speelt vier partijen van ca 15 minuten. Totale duur van een ronde is 1 uur.

De competitie staat open voor alle mogelijke spelers die lid zijn van de KNSB, ze moeten lid zijn van dezelfde vereniging. Daarnaast dienen de spelers in het bezit te zijn van een KNSB internetlidmaatschap (PlayChess account)

Een team geeft voor aanvang van de competitie minimaal 4 en maximaal 10 spelers op. Tijdens de competitie mogen alleen deze 10 spelers opgesteld worden. Invallen in een ander team is niet mogelijk.
Daarnaast heeft elk thuisteam een niet-spelende wedstrijdleider. Deze wedstrijdleider houdt de scores bij en is verantwoordelijk voor het doorgeven van de totaal-uitslag aan de KNSB.

De competitie bestaat uit 9 ronden zwitsers en wordt gespeeld van 1 november t/m 30 juni
Op de eerste dag van elke maand wordt de indeling aan de teams doorgegeven.
De uitslag dient voor de laatste dag van dezelfde maand aan de KNSB doorgegeven te zijn. Is een uitslag op de laatste dag niet bekend dan is de uitslag 0-0.
Indien een team voor de tweede keer een 0-0 uitslag krijgt wordt het team niet meer ingedeeld.

De teamleiders bepalen in onderling overleg wanneer de wedstrijd plaatsvindt. Gespeeld wordt in de competitiekamer van de Nederlandse schaakbond. Het verdient aanbeveling dat de teamleiders duidelijk maken aan de toeschouwers wie er spelen.

In een wedstrijd zijn 16 bordpunten en 2 matchpunten te verdienen.
Voor een vrije ronde krijgt een team 10 BP en 2 MP.

De stand wordt opgemaakt op Bordpunten, dan Matchpunten.

De kampioen krijgt voor elke opgegeven speler een medaille met de inscriptie: "Internet Club Kampioen van Nederland ...." De puntjes staan voor het seizoen van het behalen van het kampioenschap (bijvoorbeeld 2009-2010).

Kosten inschrijving: geen
Sluiting inschrijving: 30 oktober 2009

Inschrijfformulier

Speeltempo

3 minuten + 3 sec toegevoegde tijd per zet

Zie voor meer informatie deze link

Via leden weet ik dat er een aantal zijn die al een account hebben op playchess, en hier mogelijk in geinteresseerd zijn. Dit draadje is bedoeld om dit initiatief vanuit de KNSB te delen met leden, en daarbij kan dit (of een nieuw op te starten draadje) worden gebruijkt om onderling af te spreken om hier aan mee te doen. Er is beperkt tijd, dus indien gewenst is het zaak om snel te schakelen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Elguapo on 12-10-2009 at 00:20.

12-10-2009 00:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ben ik de enige die een wel heel jammerlijk gevoel krijgt als we zelfs al teamwedstrijden via internet krijgen?
Vreemd dan, die klachten over een geïndividualiseerde samenleving...

Iedereen z'n ding, doe het gerust, maar ik zal hier nooit aan mee gaan doen. Is meteen datgene waar ik mede voor schaak weg, het sociale kontakt.

Doet me denken aan de aflevering van South Park en de LAN-party met World of Warcraft ...

Kyle: "Hold on, this fight could last for more than 12 hours..what if we run out of food?"
Cartman: "Don't worry, I have that covered..Mom.."
Mrs. Cartman: "Yes, hon?"
Cartman: "More hot pockets!" (soort van snackfood)


Maar goed, zoals ik al zei, iedereen z'n ding verder...doe gerust mee. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 12-10-2009 at 01:04.

12-10-2009 01:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Ben ik de enige die een wel heel jammerlijk gevoel krijgt als we zelfs al teamwedstrijden via internet krijgen?
Vreemd dan, die klachten over een geïndividualiseerde samenleving...

Iedereen z'n ding, doe het gerust, maar ik zal hier nooit aan mee gaan doen. Is meteen datgene waar ik mede voor schaak weg, het sociale kontakt.


Ik vind het wel een leuk initiatief. Er ontstaat op deze manier een rapidcompetitie die op een andere manier niet of nauwelijks van de grond zou komen.

Natuurlijk is het anders als je thuis achter de pc een potje speelt, dat doe ik ook regelmatig (al zijn het dan vluggertjes van 3 minuten p.p.). Maar als het internetschaken een beetje massa krijgt, en er ook belangstelling van buiten de leden van de KNSB komt, biedt het voor verenigingen ook kansen. Je kunt jezelf als vereniging bij het internetschaak profileren (je kunt als club een eigen omgeving simuleren).

Ik weet niet of er een soort chatfunctionaliteit bij de omgeving zit, maar het zou mij bijvoorbeeld bijzonder leuk lijken om in een DSC-omgeving af en toe een potje te kunnen spelen (of alleen even te babbelen) met oud-leden. Er zijn in de loop der jaren een boel leden verhuisd, en een internetomgeving biedt dat mogelijkheden om elkaar toch weer eens te spreken.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-10-2009 10:31 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hier was al een draadje over.
Ik vind het ook wel een beetje vreemd ide om teamwedstrijden over internet te spelen, maar ik wil het best eens proberen, ik heb toch een PlayChess account.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 12-10-2009 at 14:02.

12-10-2009 13:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In eerste instantie zag ik het ook meer als een bedreiging dan een kans, dat internet schaken. Het maakt het mogelijk om vanaf je PC je sport te beoefenen, lekker makkelijk, je hoeft niet meer helemaal naar een club op vast tijdstip! Het probleem bij die redenering is alleen dat je voorbij gaat aan allerlei andere belangrijke aspecten van het schaken bij een 'echte' club, oa de punten die Marco aangeeft.

In die zin moet je het volgens mij ook niet zien als een vervanging van, maar een toevoeging op het gewone clubschaak. Het is een kans die geboden wordt om te kijken of het internet clubschaak levensvatbaar is.

Ik vermoed dat er op DSC zeker een man of 30/40 is die online schaakt. Dat af en toe in teamverband tegen een andere club lijkt mij in ieder geval leuk. Weliswaar zitten er praktische kanten aan (gebonden aan zelfde omgeving, flexibiliteit in tijd verdwijnt deels) maar het lijkt me niet onoverkomelijk.

Wellicht dat ik binnenkort ook een Playchess account ga nemen om eens te proeven of het me bevalt. Ik heb de punten van Martin gezien in het andere draadje, en twijfel wel omdat het me bij FICS eigenlijk prima bevalt; altijd genoeg tegenstanders, prima client, en het is gratis! Maar goed zeker als er genoeg DSCers zijn die daar online spelen lijkt het me toegevoegde waarde hebben en ga ik sterk overwegen om ook op Playchess te gaan spelen.

Wellicht is het leuk om eens te kijken hoeveel DSCers er al een Playchess account hebben? Ik kan gewoon een kolom erbij zetten in de ledenlijst, of een aparte thread openen op het forum....?

Die aflevering van WoW is trouwens echt een briljantje Marco Glimlach

14-10-2009 18:06 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn diverse clubs die een eigen internet-schaakclub hebben. We kunnen dus ook een digitaal snelschaak- of bullteschaaktoernooi houden.

Ik heb een Playchess account, en speel de laatste weken met enige regelmaat (ik druk me voorzichtig uit).

Dus ook een internettoernooi lijkt me leuk (inderdaad: als aanvulling op de reguliere activiteiten van DSC)

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

15-10-2009 09:26 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind de opties die PlayChess biedt prima. Wat mij tegenhoudt is dat ik een account heb op zowel FICS als ICC (laatste is betaald) en dat ik het geen prettig idee vind dat PlayChess eigendom is van ChessBase (koppelverkoop).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-10-2009 09:38 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Internetschaak is stellig een enorme kans.
Dat het een kans was, realiseerden we ons al toen in het jaar 2000 hele groepen jonge lieden in de practicumzalen van Informatica zaten te schaken. Real-time computerschaak tegen humane tegenstanders is leuker, afwisselender en spannender dan Doom (Doom was in die tijd een bekend computerspelletje).

De KNSB was niet gek toen ze de plannen ontwierp voor de Internet Schaakacademie! De Internet Schaakacademie is geen succes geworden, maar met die vorm van schaken is niks mis.

Ik zal niet meedoen aan die wedstrijden. Dat is mijn voorkeur. Maar wie wel meedoet: ik wens je van harte veel plezier toe!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 16-10-2009 at 10:27.

16-10-2009 10:27 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In dit andere draadje (in het DSC prive gedeelte) staat dat we een 4tal hebben waarmee we ons zouden kunnen aanmelden voor het club-internetschaak. Alleen is 4 is wel erg minimaal, of zijn er nog andere gegadigden ... ? (daarbij ook nog de vraag of die 4 mee willen doen, ik vermoed van wel Glimlach )

Zaak is wel dat dit op korte termijn rond komt; zoals hierboven te lezen sluit de inschrijving 30 oktober.

28-10-2009 01:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inmiddels is er 1 team opgegeven; DSC Delft.

Indeling, andere teams en meer info is te vinden op deze link

Datum/tijd van ronde 1 zal ik hier neerzetten wanneer bekend. Tegenstander is Moira Domtoren.

07-11-2009 18:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Datum ronde 1 is 25/11

Er zal gespeeld worden vanaf 20.00 in de kamer "meeting Point" van de schaakbond.

14-11-2009 17:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Momenteel vindt de zeer spannende match tegen Moira Domtoren plaats op PlaychessKnipoog

Deze is te volgen door te gaan naar meeting point onder schaakbond.

Eerste ronde zit er net op, 2e ronde is nu bezig met erg vermakelijke potten van aan elkaar gewaagde tegenstandersGlimlach

Corniel deelde me net mee dat het niet goed ging in de laatste pot tegen SvenD: 'GVD mn broer belde, stond gewonnen'

Voordeel bij deze vorm van schaak is dat je geen 0 krijgt als je mobiel afgaat (er even van uitgaande dat dit mobiel was dan)...

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Elguapo on 25-11-2009 at 22:05.

25-11-2009 21:57 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm... wel lastig te volgen, zie ik een goal in de Champions League, mis ik een matje op Playchess Knipoog

25-11-2009 22:03 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Scoren bij CL gaat ook niet onaardig nee, en dat met een italiaans team erbij..

Jij hebt t ook druk zo te lezen JP?Glimlach

25-11-2009 22:06 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, dus doe een avondje rustig aan, maar van twee dingen tegelijk bijhouden raak ik uiteraard wel gestresst... :p zet mn laptop wel ff voor de tv! Grijns

25-11-2009 22:11 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zijn er ook ergens live tussenstanden trouwens? (En nee, dan bedoel ik niet van de CL Knipoog)

25-11-2009 22:15 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Untagonklik verzekerde me zojuist na 2 x 1-1 dat het tijd werd voor 2-0en.

INmiddels is de eerste 2-0 binnen, hopelijk binnen een minuut of 5 de 2e.

25-11-2009 22:17 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft de 1e ronde niet kunnen winnen. Tegen Moira Domtoren werd verloren. Alleen Arno wist een positieve score neer te zetten.

Detailuitslagen volgen zsm.

26-11-2009 09:28 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller