Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC4 kan geen vuist maken tegen Promotie 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC4 kan geen vuist maken tegen Promotie 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft kansloos van Promotie 3 verloren. Geen enkele overwinning en twee nederlagen resulteerden in een 3-5 nederlaag.

Het wedstrijdbeeld verliep van het begin af aan niet erg gunstig voor DSC. Op het zevende bord gaf Simon Broos in de opening pardoes een pion weg. Geen van de borden had een duidelijke plus, behalve bij Bart Meulemans die een prettig stelling had.

Naarmate de avond vorderde werd het beeld onduidelijk. Op het eerste bord had Arno Wiersma een pionnetje gewonnen. Pieter Goossens had op het tweede bord een gecompliceerde stelling. Bart was van een prettige stelling in eentje met een pion minder beland en stond dus minder.

Rob Smits had eveneens een moeilijk in te schatten stelling. Hij had een kleine kwaliteit meer tegen twee pionnen. Pieter Quist had wellicht een klein plusje, maar tijdnood. Op de laatste drie borden vocht Simon nog steeds met een pion minder, en de andere twee partijen leken redelijk in evenwicht.

In rap tempo volgden toen uitslagen. Pieter Goossens zag twee stukken aangevallen worden, maar kreeg daar flinke koningsaanval voor terug. Met een stuk minder zat er echter niet meer in dan eeuwig schaak. Ook Bart Meulemans speelde remise; een torenoffer op f2 won de pion terug, en gezien het kleine aantal minuten op de klok was remise logisch. Pieter Quist had echter de tijdnoodfase niet overleefd, en ook Rob Smits was ten onder gegaan.

Omdat Arno op bord 1 zijn pion voordeel had weggegeven was een nederlaag bijna onafwendbaar. Arno speelde remise, en bij René van Alfen, Simon en Diederik van Heijgen zat er ook weinig meer in het vat. René en Diederik speelden remise, Simon was nog het langste bezig. Bijna tot alle bedenktijd voorbij was speelden beide spelers door, maar het resultaat was onvermijdelijk remise. Voor Simon een knap resultaat nadat hij in de opening een centrumpion had verloren.

 DSC41834-Promotie 317873-5
1Arno Wiersma1908-R.A. Blok1863½-½
2Pieter Goossens1900-W.T. Tsai1820½-½
3Bart Meulemans1869-R.E. de Vries1720½-½
4Rob Smits1823-R. Kunnen18760-1
5René van Alfen1837-G. Eggink1811½-½
6Pieter Quist1813-J. van der Berg17620-1
7Simon Broos1765-H.L. van der Wijk1889½-½
8Diederik van Heijgen1697-G.M.B. Toxopeus1706½-½

05-12-2006 02:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

8. Heijgen D. van 1697 - Toxopeus G.M.B. 1706 0,5 - 0,5

Schuivert Tong

05-12-2006 10:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

6 vd 8 partijen remise lijkt wat veel. Tegenstander was op papier ook redelijk gelijkwaardig, hoewel dat in de 1e klasse meestal niet tot zoveel remises leidt. Ben wel benieuwd hoe het scoreverloop is gegaan..

05-12-2006 13:25 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

remise? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een team voor mij.
6 op 8 remise, ik zou kunnen laten zien dat het beter kan.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

05-12-2006 15:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, maar geen man overboord lijkt mij.
Promotie 3 had al 2x verloren, dus zolang er maar gewonnen wordt van o.a. Promotie 5 kan de kampioenskoers weer hervonden worden...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-12-2006 21:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had als eerste remise, geloof ik. Een wat golvend partijverloop: soms stond ik wat beter, soms gelijk, misschien soms wat slechter.
In een iets betere stelling een strategisch schitterende zet gedaan, die helaas een pion verloor Huil.
Mijn tegenstander begon in tijdnood te komen, en ik kon schwindelen. Dan remise aanvaard in een nog altijd mindere stelling, maar misschien wel binnen de remisegrens.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

05-12-2006 22:15 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had remise toen we 1 punt achter stonden. Ik had natuurlijk kunnen doorspelen met 4 tegen 14 minuten maar dat leek me niet verstandig in een lastige stelling ook al had ik eindelijk een plusje, zo leek het.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Diederik on 06-12-2006 at 02:15.

06-12-2006 02:15 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat was dus de 3-4? ;-)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-12-2006 14:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

3 - 4 ipv 2,5 - 4,5 ja Knipoog

06-12-2006 14:44 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hehe, volgens mij waren er nog 4 partijen bezig toen ik remise speelde. Veel potjes eindigde in de tijdnoodfase dus.

06-12-2006 23:57 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Diederik
Veel potjes eindigde in de tijdnoodfase dus.


Dolf vroeg mij om te arbiteren bij de tijdnoodduels. De eerste partij die afgelopen was, was die van Pieter. En die had toen reeds hevige tijdnood...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-12-2006 00:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goede ontwikkelingen voor DSC4: Schaakhuis 2 en Haege Ooievaar 1 speelden onderling 4-4. en staan beide met 3 uit 3 onder DSC4. Als DD 4 dinsdag van Promotie 5 wint valt de schade helemaal mee....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-12-2006 14:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Goede ontwikkelingen voor DSC4: Schaakhuis 2 en Haege Ooievaar 1 speelden onderling 4-4....


Met 8 overwinningen, da's pas strijd!

08-12-2006 15:02 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DD4-Promotie5: 7.5 - 0.5

Dat is pas een statement maken!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

13-12-2006 12:23 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Promotie 5, dat 4 uit 2 had...

Het gaat nog spannend worden in deze klasse!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-12-2006 22:56 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller