Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2006-2007 » Erwin Casareno op weerstandspunten winnaar tweede Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Erwin Casareno op weerstandspunten winnaar tweede Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een voorsprong van 1 weerstandspunt is Erwin Casareno winnaar geworden van de tweede Grand Prix Rapid van dit seizoen. Hij had de perfecte score van 5 uit 5 behaald, maar datzelfde gold voor Walter Anema. Walters tegenstanders hadden het echter net iets minder goed gedaan.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 24-10-2006 at 11:43.

23-10-2006 23:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan me niet herinneren dat het eerder is voorgekomen bij een Grand Prix Rapid dat we na vijf ronden twee mensen met 100 procent hadden. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, maar goed, een hoge opkomst is ook leuk.

Zelf had ik een leuke avond. Drie uit vier en een bye leverde meer punten op dan ooit. En dat terwijl ik tegen maarliefst twee (zwaar) underrated jeugdspelers mocht aantreden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-10-2006 09:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

leuke avond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was weer een leuke avond met een perfecte wedstrijdleider en een goede sfeer Draaiend hoofd . Mijn 50% was iets onder de (rating)maat . Volgende keer een nieuwe kans! Red Face

24-10-2006 10:01 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Bingo! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gedeeld eerste maar toch tweede. Terwijl ik won van nummers 3 en 4? Ja, zo zijn de regels.
Bovendien zat het me toch allemaal wel mee.
In de tweede ronde sloeg ik met een paard een gedekte pion. Dit stuk kreeg ik echter later met rente terug, zodat ik de twee warming-up rondjes zonder kleerscheuren had overleefd.
De derde ronde ging soepel, daarna moest ik echt aan de bak.
Bob wilde mijn opening weerleggen door met zijn dame op b2 te slaan. Het was een lange heenreis (d8-a5-b4-b2), maar als Klein Duimpje keerde de dame via dezelfde route weer terug. Dit kostte zwart zoveel tijd, dat ik ondertussen centrum en koningsaanval had. Dat ging eigenlijk toch nog wel soepel.
Tegen Joost ging het aanvankelijk helemaal mis. Even blijven opletten om de te snelle actie af te straffen en materiaalwinst! Ik verloor echter nu een beetje het overzicht, want Joost kon nog met eeuwig schaak ontsnappen. Toen hij dit naliet, was mijn materiaaloverwicht en een pion op promoveren teveel van het goede.
Naast mij verloor de clubkampioen van Erwin, zodat Erwin de winnaar werd.
(Hoef ik geen diagram te plaatsen! Gemeen )

24-10-2006 21:44 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: leuke avond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Rick Plomp

Mijn 50% was iets onder de (rating)maat.


Euh Rick, een korte blik op alle uitslagen tot zover (www.delftseschaaksite.nl/dsc/activiteiten/grandprixrapid) leert mij dat nog nooit meer dan 2½ punt hebt gehaald en meestal minder punten per avond verzameld. Knipoog

Trouwens, zijn de ratingprijzen per avond weer afgeschaft? Ik heb toch duidelijk de meeste punten van alle spelers onder de 1800 dacht ik zo. (en Gerrit Bussmann zou dan de ratingprijs tot 1600 hebben verdiend).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 25-10-2006 at 09:19.

25-10-2006 07:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeg, zou er niet een kofschip-parser te bouwen zijn?

25-10-2006 09:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Zeg, zou er niet een kofschip-parser te bouwen zijn?

Die is er al, hij zit in Word en voldoet maar half volgens mij... Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2006 09:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Erwin Casareno Erwin Casareno is a Male
forumlid


geregistreerd: 02-02-2005
aantal berichten: 2

Lucky night Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Coming by bike from Voorburg, i thought i could not make it on time. I was approaching Delft when the rains began to fall. Fortunately, my watch was set in advance. I thought my first game with Corniel will end in a draw. The young under rated Vietnamense girl nearly turned the tables around on me. Arno's 4 pawns attack in the King's Indian was difficult to resist until the last moments. The critical game is when i faced the Alekhine Defense of Pieter Buzing - which i transposed to a French position- but Black has better chances despite my bishop pair. The final game against the club champion - Kees- is where i returned a quality advantage for a pawn win plus attack.
Walter and I worked hard for our 5 wins. While Walter defeated the 3e and 4e placers, I also defeated 5e and 6e placers, all of whom have the same 4 points.
Walter and I both deserved equal first.

28-10-2006 22:25 Erwin Casareno is offline Send an Email to Erwin Casareno Homepage of Erwin Casareno Search for Posts by Erwin Casareno Add Erwin Casareno to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Congratulations to Erwin en Walter gefeliciteerd. beiden laten joost en vele anderen achter zich, chapeau !

28-10-2006 22:35 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller