Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 25 juli t/m 4 augustus Open NK Dieren 2005
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Remkius Remkius is a Male
forumbeheerder




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 50

25 juli t/m 4 augustus Open NK Dieren 2005 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het afgelopen jaar en drie jaar terug ben ik met een aantal DSC'ers in de zomer naar Dieren afgereisd om deel te nemen aan het open nk aldaar. Aangezien mij dit uitstekend is bevallen wilde ik dat dit jaar weer doen, maar dan moeten er natuurlijk wel mensen meegaan. Is er nog belangstelling voor?

Ik ben van plan mee te doen aan het 9-rondig toernooi en weer fijn te gaan kamperen op het nabijgelegen voetbalveld.

toernooi informatie
Het Open Nederlands Kampioenschap wordt van 25 juli tot en met 4 augustus gespeeld in Dieren. Het toernooi vindt voor de 37e keer plaats in de gemeente Rheden en wordt voor de 27e keer gespeeld in Sport- en Zalencentrum Theothorne in Dieren.

In de hoofdgroep wordt gespeeld om de titel Open Kampioen van Nederland. De hoogst geëindigde Nederlander plaatst zich voor het Nederlands Kampioenschap 2006.


 


toernooien
Open Nederlands Kampioenschap (elo > 2000)
Reservegroep A (elo < 2100)
Reservegroep B (elo < 1800)
Reservegroep C (elo < 1600)
Zesrondig toernooi 1
Zesrondig toernooi 2 (elo < 1750)
Rapidtoernooi

huisvesting
Voor de deelnemers (en eventueel gezinsleden) aan het toernooi is van 23 juli tot 6 augustus een camping ingericht op het Sportpark 'Het Nieuwland', ook voor caravans. Er is geen verhuur van tenten of caravans. Reserveren is niet mogelijk. De kosten zijn € 4,- p.p.p.n. aangevuld met € 4,- per tent per nacht.

De campingbeheerder is tijdens het toernooi bereikbaar via telefoonnummer 0313-41.45.19 (kantine VV Dierense Boys)

Adressen voor overnachting bij particulieren zijn te verkrijgen bij de VVV Servicepost Rheden http://www.vvvrheden.nl. (tel. 026-495.30.50).

Voor toeristische informatie en adressen voor overnachting http://www.veluwezoom.nl.

Alle informatie is ook te vinden op de toernooisite.Tevens is dit de plek waar je je kunt inschrijven.

rondenschema (9 ronden)
  1. dinsdag 26 juli (12.30 - 19.30 uur)
  2. woensdag 27 juli (12.30 - 19.30 uur)
  3. donderdag 28 juli (12.30 - 19.30 uur)
  4. vrijdag 29 juli (12.30 - 19.30 uur)
  5. zaterdag 30 juli (12.30 - 19.30 uur)
  6. maandag 1 augustus (12.30 - 19.30 uur)
  7. dinsdag 2 augustus 12.30 - 19.30 uur)
  8. woensdag 3 augustus (12.30 - 19.30 uur)
  9. donderdag 4 augustus (10.00 - 17.00 uur)


rondenschema (6 ronden)
  1. maandag 25 juli (12.30 - 19.30 uur)
  2. dinsdag 26 juli (12.30 - 19.30 uur)
  3. woensdag 27 juli (12.30 - 19.30 uur)
  4. donderdag 28 juli (12.30 - 19.30 uur)
  5. vrijdag 39 juli (12.30 - 19.30 uur)
  6. zaterdag 30 juli (12.30 - 19.30 uur)


dsc-ers (en bekenden) tot nu toe
  1. Chiel van Oosterom (hoofdgroep)
  2. Leo Hofland (hoofdgroep)
  3. Remko Moerkerken (A)
  4. Rens ter Veen (A)
  5. Kees-Jan Schilt (A)
  6. Leonie Beck (6-II)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 26-07-2005 at 00:39.

07-06-2005 11:13 Remkius is offline Send an Email to Remkius Search for Posts by Remkius Add Remkius to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien mijn gebrek aan vakantiedagen denk ik dat dat twee dat een bezoekje in het tussenliggende weekeinde wordt. Als Arno's krukjes tenminste nog te drinken zijn...

Ik zag trouwens dat de camping een euro per nacht per object duurder was geworden...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-06-2005 12:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ga ook dit jaar geen zomertoernooi spelen. Heb op zich wel wat beters te doen in de zomer dan binnen zitten Grijns

Misschien speel ik wel het Haarlems weekend-toernooi (8-10 juli).

07-06-2005 14:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik doe ook dit jaar mee

07-06-2005 14:33 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allemaal naar Gent als de sodemieter!

07-06-2005 17:17 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Doen er dit jaar maar 2 DSC-ers mee?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-06-2005 12:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Leo Hofland Leo Hofland is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ga het dit jaar ook nog een keertje proberen.
Volgens het rondenschema van de toernooiorganisatie beginnen de partijen om 13.00 uur!

24-07-2005 19:02 Leo Hofland is offline Send an Email to Leo Hofland Search for Posts by Leo Hofland Add Leo Hofland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Dinsdag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo Hofland is begonnen met remise tegen Remco Spangers, terwijl Chiel van Oosterom verloor van de sterke grootmeester Stanislav Novikov.

In de A-groep zijn Remko Moerkerken en Kees-Jan Schilt beiden begonnen met een nederlaag. DCSV-er Rens ter Veen won - tegen de verwachting in - de eerste ronde en mag het nu op nemen tegen Jan Nagel. (U weet wel, van Leefbaar Hilversum en wat niet meer zij)

Leonie doet het in 6-II zeer goed, met 2 uit 2 (deze groep begon maandag al). Als ze een goede week heeft moet ze in staat geacht worden de groep te winnen. Nu maar hopen dat ze niet zoals vorig jaar, 4 remises speelt...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-07-2005 08:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Woensdag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo Hofland heeft wederom remise, nu tegen een speler die de eerste ronde verrassend remise speelde tegen een IGM, Djurre den Heeten. Chiel van Oosterom won met wit van Ben van Geffen. Beide heren mogen de derde ronde tegen een vrouw hun geluk beproeven.

In de A-groep won Remko Moerkerken, en verloren Kees-Jan Schilt en Rens ter Veen. Kees-Jan krijgt het ondanks zijn 0 uit 2 zwaar: hij mag tegen de nummer 8 geplaatst (zelf is hij nummer 79),

In de 6-II groep speelden de eerste vier borden allen remise, en Leonie Beck staat derhalve met een groot peleton gedeeld 2e. Leonie mag het morgen op bord 1 proberen tegen de enige die nog 100% heeft. Ze heeft (gedeelde) toernooiwinst dus nog volledig in de hand.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-07-2005 22:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo heeft vandaag heel knap remise gespeeld tegen IGM Normunds Miezis. Hij heeft nu drie remises en een overwinning achter zijn naam staan.

Chiel boekte na zijn nederlaag gisteren een overwinning op Antoon van Lanen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-07-2005 18:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Leo Hofland Leo Hofland is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 10

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel kwam de twee DSC'ers in de hoofdgroep van Dieren supporteren. Beetje teleurstellend voor hem dat er weinig successen te melden zijn. Chiel kan zijn goede spel van het ACT-toernooi niet vasthouden en ondergetekende speelt ook een moeizaam (te veel remises) toernooi. De score valt mee, maar de partijen niet. Op verzoek van Corniel toch een partij. De zwartspeler is een 2500+ grootmeester uit Letland, dus ik was natuurlijk best trots op de remise. Er had meer in gezeten, als.......

L. Hofland - N. Miezis
1. c4 c5 2. Nc3 Nc6 3. g3 g6 4. Bg2 Bg7 5.d3 d6
In deze stelling is 6.Pf3 normaal; ik wist dat mijn tegenstander dan 6...e5 zou spelen. Ik heb dezelfde merkwaardige voorkeur voor deze gatenkaas-opstelling, dus ben ik hem voor. Ik was daarbij benieuwd wat hij tegen zijn eigen systeem zou spelen.
6. e4 a6
Hij verlaat al snel de voor mij bekende wegen. Een goede opstelling voor zwart is bijvoorbeeld: 6...Pf6 7.Pge2 0-0 8.0-0 Pe8 en via c7 eventueel naar e6 gaan om de zwakte op d5 te bezetten.
7. a4 h5!? 8. h3 Rb8 9. Nge2 Bd7 10. Rb1 Nd4 11. Bd2 Nh6 12. b4 b6 13. Nxd4 cxd4 14. Ne2 e5 15. O-O Qc8 16. Kh2 h4 17. g4 f5!?
Zo neem je iemand met 250 elopunten minder te grazen: je rokeert niet en vliegt hem direct naar de strot. Thuis met Fritz erbij is er weinig aan de hand voor wit, maar ik zal eerlijk bekennen dat ik daar aan het bord niet van overtuigd was; wat zo'n elo-verschil niet met je doet! In een eerste paniekaanval bedacht ik hier de stelling met 18.f3 en later b5 dicht te plamuren in de hoop op een soort vesting. Maar om nu toe te kijken hoe je langzaam omsingelt wordt leek me geen
pretje; dan maar strijdend ten onder.
18. exf5 gxf5 19. g5 Ng8 20. f4 Ne7
Hier verbruikte ik helaas erg veel tijd aan de (goede) mogelijkheden 21.b5 a5 22.Lc1-a3 of 21.Pg1 en De2. Ik dacht echter met geweld het centrum te moeten aanpakken omdat de zwarte koning daar onveilig staat.
21. a5!? b5 22. c5!? dxc5 23. bxc5 Bc6!
23... Qxc5? 24. Bb4 Qc7 25. Qb3 exf4 26. Rbc1 ziet er heel eng uit voor zwart.
24. fxe5 Ng6?
24... Bxe5+ 25. Nf4 Bxg2 26.Kxg2 Qxc5 27. Qe2 geeft wit wel compensatie voor de pion, maar zwart doet nog helemaal mee.
25. Bxc6+ Qxc6 26. Rxf5 Bxe5+?
26... Qxc5 27. Nf4 Nxf4 28. Bxf4 Qd5 is niet direct verloren.
27. Bf4
Plotseling heeft zwart grote problemen: 27...Lxf4+ 28.Pxf4 Pxf4 29.Txf4 Dxc5 30.De2+ Kd8 31.Tc1! of 27...Dxc5 28.Lxe5 Pxe5 29.Dc1!
27...Rf8 28. Rxf8+ Kxf8 29. Bxe5 Nxe5 30. Nxd4 Qd5 31. Qh5! Qxd4 32. Rf1+ Kg8 33. g6 Rb7


Met nog 2 minuten op de klok en al veel doorstane emoties zag ik een remisevariant en besloot het halve ei te pakken. Tegen een "gewone" tegenstander had ik zeker 34.Df5 gespeeld met groot voordeel, vraag maar aan Fritz.
34. g7? Nf7 35. Rxf7 Qb2+ 36. Kh1 Qc1+ 37. Kh2 Qd2+ 38. Kh1 Qe1+ 39. Kh2 Qg3+ 40. Kh1 Qxh3+ 41. Kg1 Qe3+ 42. Kh1 Qe1+ 43. Kh2 Qg3+ 44. Kh1 Qh3+ 45.Kg1 Qe3+ 46. Kh1 Qh3+ 47. Kg1 Qg3+
½-½

30-07-2005 22:15 Leo Hofland is offline Send an Email to Leo Hofland Search for Posts by Leo Hofland Add Leo Hofland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen de sterke IM Jeroen Bosch heeft Leo het vandaag niet gered. In een live te volgen partij verloor Leo langzaam maar zeker de grip op de stelling. Bosch maakte daar handig gebruik van en snoepte een aantal pionnen mee. Dat was ruim voldoende.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-08-2005 16:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom die (net als aan tijdens Amsterdam overigens) nogal stroef aan dit toernooi begon heeft een eindsprint ingezet: met 2 punten uit de laatste 2 ronden heeft hij nu 4½ uit 7. Leo Hofland heeft vandaag voor de 5e maal remise gespeeld en verdient wat mij betreft tijdens de ALV net als Kees een halve liter halfvolle melk. Lach Draaiend hoofd Lach

De uitslagen in de andere groepen zijn nog niet gepubliceerd. Deze komen spoedig.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-08-2005 16:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Ronde 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo Hofland heeft vandaag het punt maar eens niet gedeeld, maar volledig voor zichzelf gehouden. Een wijs besluit. Chiel van Oosterom daar en tegen heeft verloren van de sterke Duitse FM Odendahl.

In de A groep staat vandaag de op papier zeer interressante ontmoeting tussen Remko Moerkerken en Rens ter Veen op de agenda. Kees-Jan moet proberen vandaag voor het eerst eigenhandig het volle punt binnen te halen. Hij speelt tot zover een dramatisch toernooi met ½ uit 6 plus een reglementair punt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-08-2005 16:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Laatste ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag is de laatste ronde. In de hoofdgroep kunnen Zowel Chiel als Leo (beiden 4½ uit 8) hun toernooi mooi afsluiten door nog een vol punt aan het totaal toe te voegen. Beiden hebben zwart, alleen is de tegenstander van Leo op papier een stuk zwakker.

In de A groep mag Remko hetzelfde doen. Na zijn overwinninng op Rens ter Veen staat ook hij op 4½ uit 8. Kees-Jan Schilt mag het de laatste ronde op nemen tegen de bij veel DSC-ers bekende Menno Lieven. Beide heren troffen elkaar in Dieren 3 jaar geleden ook al en ook toen had Kees-Jan wit. Menno ging er die partij op fraaie wijze af. We wachten af of Kees-Jan dat kan herhalen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-08-2005 07:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller