Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Verbeteringen?
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Verbeteringen? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De website is nu effectief een seizoen in de lucht in de nieuwe vorm. Toch is nog niet alles perfect. Daarom ben ik ook bezig te kijken hoe er het een en ander beter kan en hoe de functionaliteit uit te breiden. Daarom zou ik graag wat suggesties ontvangen van dingen die mensen missen of anders zouden willen zien. Barst dus maar los:

aanpassingen, uitbreidingen & suggesties

  • agenda items
    probleem: items kunnen maar aan een categorie tegelijk gekoppelt worden
    status: wordt onderzocht
  • navigatie
    probleem: niet iedereen blijkt in staat om alles 'makkelijk' te vinden
    status: wordt aan gewerkt
  • toernooioverzicht met mogelijkheid tot aanmelden
    probleem: versie van Kroeglopertoernooi moet worden uitgebreid
    status: mogelijkheden worden onderzocht
  • digitale leden/e-mailadres
    probleem: beveiliging en verzenden
    status: heeft prioriteit
  • online partijen bekijken/puzzels oplossen
    probleem: huidige applet werkt niet en Sicco heeft geen tijd/zin het op te lossen
    status: intressant, maar geen prioriteit
  • er is weinig fotomateriaal aanweizg op de site
    probleem: uploaden van foto's moet handmatig, en dat is nogal een rem
    status: zeer welkome aanvulling op de huidige functionaliteit. Er wordt onderzocht of het mogelijk is voor sommige mensen om via de site een foto te uploaden.
  • ..
    probleem: ..
    status: ..

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-07-2004 15:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie heeft er nog suggesties?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-08-2004 18:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal in de komende dagen eens opletten en wat dingen op papier zetten; die zal ik dan hier posten. Wie weet wat het losmaakt.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-08-2004 02:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco's verzoek om meer foto's te gebruiken op de website is toegevoegd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-09-2004 08:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarom sloot je die draad...?
Dat is best irritant als iemand anders ook nog iets zou willen toevoegen?

07-09-2004 08:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Omdat het op z'n minst verwarrend is als mensen nieuwe draden gaan openen als er al bestaande draden zijn met een zelfde onderwerp. Daarnaast hoorde draad ook nog eens niet in DSC-privé. en men kan nu toch hier reageren? (Daar is deze draad tenslotte voor)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-09-2004 09:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Hier kun je al je vragen, opmerkingen en suggesties over de website en het forum kwijt.
Dat is de beschrijving van het subforum 'over de delftse schaaksite'. Het lijkt erop dat je daar 1 draad van wil gaan maken, maar is dat niet een beetje overkill?

Er zijn nogal wat verschillende suggesties die men kan bedenken en als we die door elkaar gaan bespreken in 1 draad dan wordt het pas echt verwarrend.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

07-09-2004 10:24 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, deze draad is primair voor het bijhouden van waar ik aan ga werken in de nieuwe versie.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-09-2004 11:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja ik had een vraagje over jou antwoord op Marco: je hebt het over een nieuwe versie; wat moet ik daar onder verstaan? Iets overnieuw maken hoop ik iig niet; deze site is al best wel goed. Ik hoop dat je dus gewoon dingen toevoegen bedoeld!? Anders zou het denk ik een beetje zonde van de/je tijd zijn...?

07-09-2004 11:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je de stukken - bestuursnummer - goed gelezen zou hebben zou je weten dat ik bezig ben met een herimplementatie van de website. er zijn een aantal dingen momenteel niet zo handig opgelost en dat moet dus verbeterd worden. Voor de gebruikers veranderd er niet zoveel, dus geen paniek. 8) Glimlach 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-09-2004 11:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik doe meestal alleen aan koppensnellen Glimlach

07-09-2004 13:36 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zou misschien nog wel handig zijn om op de portal links naar de afzonderlijke pagina's te hebben voor draden die in meer pagina's zijn verdeeld. Geen idee of dat lastig is, erg belangrijk is het wat mij betreft niet. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

15-09-2004 18:52 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

- Menu bar (m.n. Home) ook onderaan een pagina?
- Wat betekent het witte papiertje bij de threads waarvan meerdere pagina's zijn? (In het forum overzicht)
- Is het noodzakelijk dat een edit meteen naar boven gaat in de laatste berichtenlijst? Dit kan misschien verwarrend zijn. Ik zie ook de problemen met het aanpassen daarvan.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-09-2004 22:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
- Menu bar (m.n. Home) ook onderaan een pagina?

Wellicht dat het

 
linkje bij iedere post hierbij behulpzaam kan zijn. Dat werkt tenminste ook halverwege een pagina.


Quote

Originally posted by René Torenstra
- Wat betekent het witte papiertje bij de threads waarvan meerdere pagina's zijn? (In het forum overzicht)

Lijkt mij toch voor de hand te liggen: 'pagina'. Glimlach


Quote

Originally posted by René Torenstra
- Is het noodzakelijk dat een edit meteen naar boven gaat in de laatste berichtenlijst? Dit kan misschien verwarrend zijn. Ik zie ook de problemen met het aanpassen daarvan.

Ik geloof dat het in de nieuwste versie van Woltlab ook het geval is. Ik heb geen idee of het lastig is om te verwezelijken in onze portal. Corniel?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

15-09-2004 22:51 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Lijkt mij toch voor de hand te liggen: 'pagina'. Glimlach

Geschokt Geschokt Geschokt

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-09-2004 06:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag net het verhaal van Ted over de simultaan op schakers.info

De link 'lees verder' verwijst naar het nieuwsitem op DSS 2.0 . Dit is een kopie van het verhaal dat op het Forum staan. Helaas zijn echter alle enters er uit verdwenen. Misschien wel mooi om dit te fixen, want het is echt nauwlijks leesbaar zo vind ik.

10-12-2004 00:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet het Martin, heeft prio 1, maar het is minder makkelijk dan het lijkt (nu ja het plaatsen van enters gaat wel, maar het parsen is een ander verhaal Frons)

edit: Enters zitten er nu in... Nu de rest zucht Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-12-2004 at 10:57.

10-12-2004 10:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De css van een aantal pagina's aangepast. Voor de forumgebruikers is het grootste verschil dat de linkjes nu niet kleiner zijn dan de rest van de tekst.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-12-2005 18:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller