Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC H8 verliest de eerste HSB wedstrijd tegen DSC H6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Eric Wagter Eric Wagter is a Male
webcommissie


geregistreerd: 22-09-2018
aantal berichten: 14

DSC H8 verliest de eerste HSB wedstrijd tegen DSC H6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals jullie al hebben kunnen lezen in het verslag van het zesde heeft DSC6 met 6 - 2 gewonnen van DSC8. Zelf speelde ik intern - we hebben 10 spelers - maar heb wat meegekregen van de diverse borden.

De eerste vier borden leverden vier remises op, waarbij Sumit op bord 1 door tijdnood bij een gewonnen stelling toch genoegen moest nemen met een halfje. Bij Victor op bord 3 vond een mooie strijd plaats, met kansen op meer dan het uiteindelijke halve punt.

De borden 5 t/m 8 gingen verloren. Ernst moest, na wat onnauwkeurigheden, opgeven. Bert en zijn tegenstander Tom kregen een scherpe stelling op het bord waarbij de beslissende aanval van Tom de angel er bij Bert uithaalde. Konstantin speelde zijn eerste HSB wedstrijd tegen Gerard. Het werd een leerzame nederlaag.

Van enkele spelers hun duiding van hun partijen:

Edgar (bord 5): Ik speelde met wit de Bird. Kwam goed uit de opening. Offerde een pion voor aanval die zeer kansrijk was door gevaarlijke penningen van de zwarte koning maar..... overzag een schaakje waardoor ik mijn essentieele loper verloor. De rest was niet meer te keepen en ik verloor kansloos.

Jan Neutel (bord 2): Ik probeerde met wit theorie te vermijden in een damepionspel en kwam moeilijk te staan, met weinig speelbare zetten. Mijn tegenstander wist zijn kansen niet goed te benutten en door stukken te ruilen kwam er een min of meer gelijke stand. Kort voor het eind kwam er nog een kansrijke mogelijkheid die ik wel zag maar niet goed beoordeelde, en daarom niet speelde. Met weinig tijd op de klok bood Simon remise aan, wat ik accepteerde.

Simon Dirkse (bord 4): Ik speelde met wit tegen Rene Gelpke . Na d4 d5 wilde ik Damegambiet vermijden en fiancietteerde op koningsvleugel. De strijd speelde zich af op de d en e lijn om die te controleren met zware stukken. Het was wat voorspelbaar en voorzichtig en er werd niet gekozen voor enkele momenten die zich voordeden om het vuur aan te wakkeren. Er werd besloten tot remise waarbij aangemerkt moet worden dat zwart 2 geďsoleerde pionnen had.Met de dames nog op het bord niet direct een direct voordeel. Dient gezegd te worden dat wit toch wel wat te keepen had hiervoor met loperpaar voor zwart !

Voor de volledigheid de scores:

Ganguly, S. (Sumit) 1613 Verolme, M. (Martin) 1747 ˝ - ˝
Neutel, J.R. (Jan) 1603 Broos, S.J. (Simon) 1694 ˝ - ˝
Kloet van der, V. (Victor) 1525 Donk van de, J. (Jan) 1675 ˝ - ˝
Dirkse, S. (Simon) 1450 Gelpke, R.F. (René) 1618 ˝ - ˝
Huisman, E. (Edgar) 1442 Hazeu, C.A. (Cock) 1579 0 - 1
Sidorov, K. (Konstantin) 0 Bilars, G.H. (Gerard) 1592 0 - 1
Hanewald, E. (Ernst) 1201 Kraakman, R.P.M. (Ronald) 1575 0 - 1
Willik van der, B. (Bert) 1180 Stoek, T.W. (Tom) 1513 0 - 1

08-10-2023 14:35 Eric Wagter is offline Send an Email to Eric Wagter Search for Posts by Eric Wagter Add Eric Wagter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller