Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H3 eindigt tweede na nipte overwinning in slotronde
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC-H3 eindigt tweede na nipte overwinning in slotronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC-H3 heeft de tweede plek in de HSB klasse 1B veilig gesteld, door in de gezamenlijke slotronde met 4½-3½ van Rijswijk 2 te winnen.

Door een late en slechte inventaris van de teamleider begon DSC haar wedstrijd met slechts zeven spelers, waarvan ook nog eens drie invallers. Hierdoor bleef het achtste bord leeg, en keken we direct tegen een 0-1 achterstand aan.

Op bord twee besliste invaller Michael Stoops als eerste in Delfts voordeel. Hij offerde initieel een paard voor drie pionnen. Dat werden er twee, en dat leek niet genoeg. Later wist hij echter middels een mooie combo een stuk te winnen, en toen stond hij twee gezonde pionnen voor. Toen was het niet moeilijk meer: 1-1.

Op bord een maakte Rob Smits remise. Hoe is me ontgaan, de enige stelling die ik me kan herinneren was niet heel spannend en behoorlijk gelijk: 1½-1½.

Op bord zeven speelde invaller Wytze Roël een interessante pot. Hij rokeerde nooit en had lang een paard op c3 in de penning staan, zaken die mij gedurende de partij enige zorgen baarden, maar had daar tegenover een mooi pionnenfront op de koningsvleugel. Dat laatste leek beslissend: 2½-1½.

Op bord drie wist David Boersma een mooie stelling te bereiken. Achteraf wist Stockfish natuurlijk feilloos aan te wijzen hoe hij dat had moeten winnen. David vond de winst niet en in tijdnood verdween zijn voordeel als sneeuw voor de zon. Uiteindelijk verloor hij in een ongunstig eindspel van paard tegen loper: 2½-2½.

Op bord vijf speelde teamleider Corniel Nobel een redelijke partij. Hij kreeg een klein ruimte­voordeel en zadelde zijn tegenstander op met een slechte loper. Direct winnend was dit niet, maar zijn tegenstander wist - zeker onder tijddruk - op en geven moment alle problemen niet langer te pareren. Hij ging door zijn vlag op het moment dat de stelling volkomen hopeloos was geworden: 3½-2½.

De mooiste partij van de avond was van Adriaan ter Mors. Op bord vier zette hij met zwart zijn tegenstander vanuit de opening onder druk; zijn lopers hadden fraaie open lijnen en langzaam maar zeker draaide hij de duimschroeven strakker en strakker aan. Uiteindelijk leverde dat een fraaie overwinning op: 4½-2½.

Thijs Beene verloor. Ondanks dat ik naast hem zet, kan ik me niet meer herinneren hoe dat ging. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. Blijkt.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 16-04-2023 at 18:44.

15-04-2023 10:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller