Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H5 delft (opnieuw) het onderspit
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tom Stoek
DSC Lid


geregistreerd: 24-06-2022
aantal berichten: 16

DSC-H5 delft (opnieuw) het onderspit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook de voorlaatste wedstrijd tegen Schaakhuis 2 ging helaas voor ons verloren. Hoewel het in de loop van de avond op een gelijk opgaande strijd leek, trokken we toch weer aan het kortste eind.

Maar we begonnen goed: Invaller Willem boekte een vlotte overwinning.
Willem: Aanvankelijk ontwikkelde mijn tegenstander veel druk, waar ik me echter onderuit kon werken. Ik won eerst een pion en een kwaliteit en daarna nog een stuk voor twee pionnen. Na slechts 18 zetten gaf hij op.

Victor had het moeilijk tegen een Japanse dame en moest een kwaliteit inleveren. In eerste instantie leek hij nog wat tegenspel te hebben maar dat duurde niet lang. En dat gold helaas ook voor de partij die voor ons verloren ging.

Varun was van plan Catalaans te spelen maar het werd Tarrasch.
Varun: Ik werd verrast door een onorthodoxe zet in de opening. Helaas beoordeelde ik de stelling niet helemaal goed en opende de stelling, wat beter uitpakte voor mijn tegenstander dan voor mij. Hij kreeg aanvalskansen richting mijn koning. Na een slechte zet van mij vond hij een mooi matnet en kon ik opgeven.

Edgar had een lastige partij waarin hij zijn verdediging gesloten en zijn stelling heel moest zien te houden.
Edgar: Na 1. d4 besloot ik Hollands te spelen. Mijn tegenstander deed een schijnoffer dat me een pion kostte, waarna ik lastig kwam te staan. Ruil van materiaal was toch gunstig voor mij alleen bleef ik wel een pion achter. In het eindspel bleek die pion voor mij niet te stoppen.

Sumit speelde een soort van Frans en won een pion. Het bleek na een lange partij voldoende voor winst.

Ook Shyam speelde aan bord 1 een Hollandse partij. Veel heb ik er niet van gezien en zodoende was het voor mij een teleurstelling dat hij verloor.

Simon had een lastige partij maar wist lange tijd steeds de juiste zet te vinden totdat ...
Simon: Mijn partij ging gelijk op, maar wel ik moest nauwkeurig spelen. Dat ging lang goed, totdat ik toch misgreep en de schade moest zien te beperken. In een lastige stelling moest ik kiezen tussen 2 kwaden: Een loper inleveren voor 2 pionnen of met 1 stuk minder spelen. Ik koos helaas voor de tweede optie en verloor de partij, terwijl de eerste optie me remise had opgeleverd ...

Ook Tom kreeg 1 d4 tegen zich. Zijn tegenstander speelde een paar mindere zetten waardoor Tom de betere stelling kreeg. Door een foutje won hij ook een pion en een kwaliteit en liet zijn tegenstander niet meer ontsnappen.

Eindstand was dus Schaakhuis 2 - DSC5: 5-3

08-02-2023 23:08 Tom Stoek is offline Send an Email to Tom Stoek Search for Posts by Tom Stoek Add Tom Stoek to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller