Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (N9): Bob Voogt brengt zegetocht Kees van der Meer tot staan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N9): Bob Voogt brengt zegetocht Kees van der Meer tot staan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep boekte heeft Bob Voogt de opmars van Kees van der Meer tot staan gebracht. Met de witte stukken hield hij Kees op remise. Ted Barendse en Gert Legemaat wonnen beiden hun partij (tegen Pieter Goossens en Pieter Hofstee), en ook Richard Oranje deed goede zaken met een overwinning op Diederik van Heijgen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Kees van der Meer½-½
2Gert Legemaat-Pieter Goossens1-0
3Richard Oranje-Diederik van Heijgen1-0
4Hugo van der Laan-Willem-Jan van den Broek0-1
5Kees Korving-Jos de Best0-1
6Simon Broos-Martin Verolme½-½
7Pieter Hofstee-Ted Barendse0-1


In de B-groep deden Gerard Bilars en Mark Breton goede zaken. Gerard versloeg met zwart Kees Venema, en Mark won eveneens met de zwarte stukken van Theo Rekveldt. Michiel van der Windt debuteerde met een overwinning op René Weerts.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees Venema-Gerard Bilars0-1
2Theo Rekveldt-Mark Breton0-1
3Edgar Huisman-Herman Zonderland½-½
4Arzhang Davazdahemami-René Poots½-½
5Michiel van der Windt-René Weerts1-0
6Ferdinand Schreuder-Jason van Oudheusden0-1
7Simon Dirkse-Vashish Gajadhar Sukul0-1


In de C-groep ging João Barbosa onderuit tegen Michael Stoops. Ook Jesse Mulderij dolf het onderspit; hij moest het punt aan Marfa Blanter laten. Jan Zonneveld boekte een waardevolle overwinning op Jan Torenstra.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Michael Stoops-João Barbosa1-0
2Jesse Mulderij-Marfa Blanter0-1
3Jan Zonneveld-Jan Torenstra1-0
4Lito van Reede-Tom Laeven0-1
5Joop van Ham-Sumit Ganguly0-1
6Paul van Riet-Bert van der Willik1-0
7Nishant Narayan-Dick de Jong1-0
8Eric Wagter-Paul van der Meer½-½
9Aad de Jong-Leo Zuijdgeest1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:19.

25-11-2014 01:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben een vriendelijk formulerende lezer uit Delft, aldus de schaakrubriek van Gert Ligterink van afgelopen zaterdag. Ik wist het wel! Aanleiding was mijn ingezonden brief over ratinginflatie, die door de Volkskrant geplaatst werd. Terzijde: ik vind die schaakrubriek heel goed, Ligterink heeft vrijwel steeds een goed verhaal en hij vertelt ook heel goed.

Vriendelijk formuleren is iets anders dan goed schaken. Dat bleek gisteravond weer. Bob Voogt bracht een pionoffer waarvan ik dacht dat het niet veel voorstelde, deed er een tweede pion bij en ik moest alle zeilen bijzetten. Gelukkig was de aanval net zo moeilijk te voeren als de verdediging, het kostte ons beiden veel tijd. Zo op het oog heeft geen van beide partijen groot voordeel gehad, maar in zulke ongebalanceerde stellingen zullen wel nuances zitten die ik mis en die de balans meteen finaal laten doorslaan.
(P.S. Bij oppervlakkige analyse blijkt: wij hebben inderdaad een wending gemist).
Met nog maar een paar minuten bedenktijd en in nog steeds gelijkwaardige stelling met ongelijksoortig materiaal werd remise overeen gekomen.

Wat is schaken toch mooi. Na zo'n partij als die van gisteravond heb ik weer het gevoel dat ik er geen hout van kan, maar het is zo leuk om dit soort partijen te spelen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 25-11-2014 at 13:17.

25-11-2014 08:49 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Edgar Huisman-Herman Zonderland, 0,5-0,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We vochten als leeuwen, liepen langs richels. Natuurlijk zullen we over en weer kansen hebben laten liggen. Hoe dan ook, Edgar sloeg met wit mijn promotie pion op a1 en ik de zijne op h8. de eindopstelling was dat alleen onze beide Koningen nog op het bord stonden, op de grootst mogelijke afstand tot elkaar. Met ieder nog 2,5 minuut op de klok.
Nimmer speelde ik zo'n zuivere remise.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

26-11-2014 22:14 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller