Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC4 sluit seizoen af met grote nederlaag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC4 sluit seizoen af met grote nederlaag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft de laatste ronde met grote cijfers verloren van Axel Landau. De spelers uit Zeeuws Vlaanderen wonnen met 6-2, hetgeen hen het kampioenschap opleverde.

Verslag volgt later

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-05-2014 at 18:05.

10-05-2014 17:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om het seizoen met een leerzame noot af te sluiten wil ik deze kleine, thematische, doch eenvoudige (sommigen zouden zeggen: kinderlijk eenvoudige) tactische opgave met u delen. Volgend jaar beter!

Wit aan zet wint:


Hugaert - Buzing, na 11... Ld7

11-05-2014 10:53 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tjsa , moest zeker even kijken

11-05-2014 13:26 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Idem, best goed verborgen vind ik. Zo vaak komt zoiets ook niet voor toch?

11-05-2014 13:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn slechtste bondsvorm sinds jaren werd in de slotwedstrijd ook fraai geillustreerd:



Wit speelt en wint een pion: niet 8. Lxb7?? Lxb7 9. Txb7 Dd5 maar 8. Txb7 Lxb7 9. Lxb7 Pd7 10. Lxa8 Dxa8 en zwart heeft weliswaar enige compensatie maar wit speelt op winst.

Ik verzuimde deze laatste voortzetting (koos overigens ook niet voor de eerste), pleegde enkele zetten later op intuitieve gronden voor een pionoffer, uit de nood geboren voorts nog voor een tweede en derde, meende aan het eind met rente materiaal terug te winnen doch raakte in plaats darvan nog een stuk kwijt.

Treurig maar: op naar het nieuwe jaar, ditmaal weer een gloriejaar.

Hulde toch aan Evert en Pieter G. die gedurende het seizoen een plusscore behaalden en dank aan de laatste voor de teamleiding.

11-05-2014 22:14 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Idem, best goed verborgen vind ik. Zo vaak komt zoiets ook niet voor toch?


Het is wel zeer thematisch en met het gegeven dat er tactiek in de stelling zit is dit vrij eenvoudig.

Of ik in een partij met zwart ook alert genoeg geweest zou zijn om dit te herkennen op de voorgaande zet is een hele andere vraag. Over het antwoord op die vraag durf ik geen uitspraak te doen, aangezien ik in het verleden vaak genoeg voor schut ben gegaan in vergelijkbare combinaties.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

12-05-2014 01:13 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog even de volldedige uitslag van de wedstrijd:

DSC Delft 4 SV Landau Axel 2-6
1.Pieter Goossens - Wim Versporten 1-0
2.Evert van der Hooven - Johnny Schalkx 1-0
3.Pieter Buzing - Arthur Hugaert 0-1
4.Gert Jan Baas - Randy van Houtte 0-1
5.Arno Wiersma - Gertjan Verhaeren 0-1
6.Willem-Jan vd Broek - Bart Audenaert 0-1
7.Rob Smits - Quinten Ramacker 0-1
8.Toine Prangers - Bas de Feijter 0-1

Volgnd jaar weer lekker veel winnen in de onderbond!

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

12-05-2014 08:36 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller