Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC5 promoveert naar HSB promotieklasse
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Arnt Arnt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-02-2013
aantal berichten: 10

DSC5 promoveert naar HSB promotieklasse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 heeft met 5-3 gewonnen van Botwinnik 3 en promoveert daarmee naar de promotieklasse van de HSB.

Meestal krijg ik niet zo veel mee van de partijen van iedereen, zeker niet van de belangrijke momenten in de andere partijen. Ik nodig mijn teamgenoten dan ook uit om hier zelf iets over te schrijven.

Wel kan in vermelden dat Jaap Flohil als invaller een vol punt scoorde. Verder wonnen Jan-Pieter de Vries, Gert Jan Baas en ondergetekende hun partijen. Kees van der Meer en Diederik van Heijgen kwamen remise overeen en Peter Lode en Corniel Nobel verloren helaas partijen.

Mijn eigen partij was niet bijzonder. Ik was van mening dat ik minder uit de opening kwam waardoor mijn tegenstander een sterk pionnencentrum kreeg. Wel kon mijn tegenstander binden aan een zwakke pion. In het middenspel kreeg ik de kans om torens te verdubbelen op een open lijn en daarvan kon ik goed profiteren. Mijn tegenstander speelde een paar mindere zetten en toen was het punt binnen.

Al met al hebben we een fantastisch seizoen achter de rug. Een aantal matches waren spannend en leverden gaan afgetekende overwinningen voor ons op. De cruciale match achteraf was het gelijkspel tegen DD 3.

Teamgenoten en invallers bedankt! Op naar de promotieklasse!


 

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Arnt on 03-04-2014 at 23:18.

03-04-2014 06:50 Arnt is offline Send an Email to Arnt Search for Posts by Arnt Add Arnt to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allen van harte gefeliciteerd!

Ik kan me geen seizoen heugen dat niet één van de DSC teams kampioen werd - veelal werden ten minste twee kampioenschappen gevierd (dit jaar naast het 5e ook het 2e?!).

03-04-2014 07:05 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een interessante wedstrijd.
Bij de stand 2½-1½ voor DSC, met nog vier partijen gaande, vermoedde ik dat Peter Lode zou verliezen, Jaap Flohil stond beter, en Diederik van Heijgen en Arnt Veenstra hadden een onduidelijke stelling.
Als vaker viel de wedstrijd naar onze kant.
Het is wel aardig dat DSC dit jaar het 'op papier' hoge gerate team van DD achter zich heeft gelaten. DSC verloor slechts een wedstrijdpuntje, het gelijke spel tegen DD, en DD verloor er twee: een tegen ons en een tegen HSV.
Onze wedstrijden tegen Haeghe Ooievaar (nog net 4½ bordpunt), tegen SHTV (ook nog net 4½) en tegen DD (nog net 4-4) waren kantje-boord. Maar het resultaat mag er zijn.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 03-04-2014 at 07:50.

03-04-2014 07:50 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte heren! En maak jullie borst maar nat voor de wedstrijd tegen DSC4 komend seizoen! Wij spelen volgend seizoen ook in de promotieklasse... Frons

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-04-2014 12:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gefeliciteerd arnt en teamgenoten uiteraard. Hoeplijk gaan we jullie voorbeeld met het tweede volgen. ziet er wel naar uit. als 1 zich handhaaft en 3 ook dan hebben we een mooi rijtje.
1 1e klasse ksnb
2 2e klasse knsb
3 3e klasse knsb
4 promotieklasse
5 promotieklasse

vooral handhaving van 3 moet volop op worden ingezet natuurlijk. 3 teams in de promotieklasse is wel erg veel Glimlach

03-04-2014 15:02 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd! Grote (promotie-)klasse!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

04-04-2014 07:28 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller