Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » 13-29 januari Tata Steel Chess 2012
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Tata Steel Chess 2012 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo, het is alweer begonnen!

Anish begonnen met 1,5 uit 2, waaronder een mooie zwartoverwinning op de uitdager van de wereldkampioen (Boris Gelfand). Niet verkeerd.

Er deden dit weekend zover ik heb gezien 3 DSC-ers mee in de weekendvierkampen. De uitslagen van ronde 3 staan er nog niet, maar Lisa (2 uit 2) en Pauline (1.5 uit 2) begonnen goed, terwijl Talitha (0,5 uit 2) minder goed begon.

15-01-2012 18:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle drie de dames sloten af met een remise.

Lisa 2.5 uit 3 dus, TPR 2350 en groepswinst.
Pauline 2 uit 3, TPR 2217, gek genoeg 2e achter de zwakste speler op papier...
Talitha 1 uit 3, TPR 1835, zat helaas niet mee begreep ik.

Bij de dagvierkampen (ma tot wo dacht ik) zag ik zo gauw Evert vd Hooven, en oud-DSCers René van Alfen en Remko Moerkerken als deelnemers staan.

16-01-2012 07:46 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees Venema en Kees van der Meer spelen eveneens.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 16-01-2012 at 19:52.

16-01-2012 19:52 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

dagvierkampen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er zijn geen fraaie resultaten te melden uit de dagvierkampen van het tweede Tata toernooi.
Evert van den Hooven, groep 3E, verloor alle drie zijn partijen.
Kees Venema, groep 7A, verloor eveneens alle drie zijn partijen.
Kees van der Meer, groep 3C, verloor alleen de drie openingen. In ronde 1 en 2 kon ik er nog wat van maken, of nauwkeuriger: werd me de kans geboden er nog wat van te maken; maar in ronde 3 stond ik na acht zetten een stuk achter, en kort erna was de partij voorbij. 1½ uit 3 voor mij.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 18-01-2012 at 18:26.

18-01-2012 17:48 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie dat Gert meedoet in de tienkampen en begonnen is met een remise.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-01-2012 02:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net als Simon Broos (5E).

Simon Dirkse (7F) en ik (5C) begonnen wat minder plezant.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 21-01-2012 at 10:43.

21-01-2012 10:42 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zaterdag op naar Wijk aan Zee. Een trein eerder nemen en ook een bus eerder nemen. Blijkbaar nog steeds kansloos want met een bus vol met schakers op de enige weg van Beverwijk naar Wijk aan Zee tussen alle halve garen die per se naar een bootje wilden kijken en zo nodig de auto moesten nemen. Gevolg± gans de hele bus was een half uur te laat.

Maar goed, zondag was het klootjesvolk niet op de been naar Wijk aan zee en konden we wel door rijden.

Vandaag hadden de kanonnen een dagje vrij. Commentaar van een van de deelnemers aan de tienkampen:

He wat een rust, geen grootmeesters.

En inderdaad was het allemaal een stuk rustiger dan afgelopen weekeinde. Maar het gaf een soort leegte. Je miste gewoon iets.

Over de resultaten maar niets gezegd. Ik sta op 1,5 uit 4 en het had meer terecht geweest als het 0 uit 4 zou zijn. Want hoe ik de 1m5 punt heb binnen gehaald is meer geluk dan wijsheid. Maar ja, wat wil je na anderhalf jaar niet of nauwelijks een fatsoenlijke partij gespeeld te hebben.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 24-01-2012 at 21:37.

23-01-2012 21:43 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanmorgen in het radio 1 journaal was er zowaar aandacht aan het Tata Steel Chess toernooi. Aronian lijkt de titel te gaan pakken. Maar dat wisten wij natuurlijk al vanwege de site enzo.

Zelf wil ik deze editie van Tata Steel Chess maar gauw vergeten. Met 1,5 uit 6 en nog 3 partijen voor de boeg, zal het wel 1,5 uit 9 worden want ik speel als de denkbeeldige krant.

26-01-2012 14:09 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert begon wat stroef, zo leek het, maar nu op 2.5 uit 6 en een TPR rond de eigen rating. Tijd voor een eindsprint?

26-01-2012 14:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is onmogelijk maar waar. toch 50 % gescoord. Al is de laatste ronde met een kater. 3 uur reistijd en 10 euro met de trein en bus armer voor jan met de korte achternaam. Omdat mijn tegenstander niet kwam opdagen. Ik speel liever en verlies dan dit soort flauwe fratsen.

Ondanks alle oogtoestanden van afgelopen jaar mag ik dus niet mopperen. Volgend jaar zal het wel groep 6 worden want mijn rating heeft wel een dreun opgelopen maar dat geeft niet. Is ook leuk.

29-01-2012 22:01 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de laatste ronde ook wel eens een kater (in een weekendtoernooi de vijfde ronde al!) maar dan verlies ik meestal Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

31-01-2012 01:06 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller