Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2011-2012 » Naomi Snikkers wint tweede avond Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Naomi Snikkers wint tweede avond Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naomi Snikkers heeft de tweede avond van de Grand Prix Rapid gewonnen. Met een indrukwekkende 5 punten uit vijf partijen liet ze in de A-groep iedereen achter zich.

Daarachter was het Ted Barendse die met een vol punt minder tweede werd, en Richard Oranje, die met nog een halfje minder op de derde plaats eindigde.

De A-groep bestond uit 18 schakers en schaaksters, die vanwege de redelijk kleine niveuaverschillen veelal spannende partijen speelden.

Ook in de B-groep (voor schakers met een rating onder de 1650) waren 18 deelnemers. Hierin was het in de top veel spannender, maar liefst vier spelers eindigden op de gedeelde tweede plaats: René Poots, Filippo Sidoti, Roel Visser en Simon Dirkse. De twee laatstgenoemden hadden geluk: zij kregen enkele consumptie­bonnen als prijs.

De hoofdprijs in die groep ging ook naar een dame: Tabitha Snikkers. Zij eindigde met een mooie score van 4½ punt ongedeeld eerste.

Eindstanden van beide groepen volgen snel.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 19-10-2011 at 12:38.

18-10-2011 13:27 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

A- en B-groep Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 3 remises en 2 winstpartijen had ik een hele mooie schaakavond. Natuurlijk maakte ik (en mijn tegenstanders) er zo nu en dan een potje van, maar daar en tegen zaten er ook hele mooie en spannende partijen tussen. Met de finale score ben ik heel tevreden.
Het schaakplezier wordt ook nog eens verhoogd doordat ik met 5 partijen op mijn eigen niveau veel meer mogelijkheden heb en dus veel meer leer. Opeens kan ik op remise spelen en van mijn eigen blunders leren. (Van je eigen blunders leren als je tegen een veel te sterke tegenstander speelt is veel moeilijker!)
Zo lijkt de verdeling in een A en B groep een een hele goede zet te worden: een mooi deelnemersveld verdeeld over twee hele aardige competities met veel meer tevreden schakers.

19-10-2011 11:00 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

een sterkere speler straft blunders eerder af omdat deze ze als zodanig herkend. je gaat niet beter spelen als je alleen maar tegen spelers van het eigen nivo speelt.

overgens proficiat voor de beide dames snikkers !

19-10-2011 18:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jongedames Snikkers verdienen inderdaad alle lof - de tegenstand was fors. Zelf behaalde ik een schamele anderhalf punt waaronder een vol punt vanwege bye in laatste ronde...

20-10-2011 18:08 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een vreemd toernooi.
In ronde 1 gaf Corniel na een zet of 8 een dame weg, einde partij.
In ronde 2 speelde ik een behoorlijke partij tegen Henrik, totdat ik iets tever ging en ik geloof een stuk moest inleveren. Ik had wel 2 pionnen en Henrik weinig tijd, maar ik was toch verbaasd toen hij remise aanbood.
In ronde 3 kwam nooit echt uit de opening tegen Gert. hij offerde me er goed af.
In ronde 4 trapte ik tegen Hora in een openingstruc, waar ik eerder in de interne wel omheen was gelaveerd... Van mijn a-propos verloor ik niet een pion maar een stuk, dus meteen maar opgegeven.
In ronde 5 goed gespeeld tegen Diederik. Kon het bekronen met mat of groot materiaal in 2.
Op dat moment was ik echter overtuigd van een penning, maar die was niet zo heel goed. Ik won wel een pion, maar vervolgens werd juist mijn koning zwak.

Al met al maar anderhalf punt.

21-10-2011 08:05 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller