Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2011-2012 » Training met of zonder boek: onbeslist
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Training met of zonder boek: onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste clubgenoten,

Ik zou de effectiviteit van de training willen verhogen, en vroeg mij af of men de voorkeur zou geven een het verbinden van de training aan een boek.

Er zijn twee dingen te zeggen voor training aan de hand van een boek: het beidt deelnemer en trainer structuur, en de deelnemer kan het behandelde nog eens nalezen.
Er zijn twee dingen te zeggen tegen training aan de hand van een boek: de deelnemer wordt geprest een boek aan te schaffen, en de trainer verliest een stuk van de vrijheid de training in te delen volgens zijn/haar voorkeur.

Ik heb in september een kleine enquete gehouden om na te gaan of er voorkeur was voor een boek. Ik heb het zes personen persoonlijk gevraagd en 20 personen een email gestuurd met deze vraag. Hierop kreeg ik 10 antwoorden. Degenen aan wie ik de vraag stelde waren spelers uit de sterke groep (trainer De Jong) en de middelste groep (trainer Muhren). Van enkele spelers meen ik te weten dat ze de training niet bezochten.

In de sterke groep kreeg ik 2½ stem voor een boek, een voor behoud van de huidige situatie, en vier stemmen blanco (het maakt me niet uit of ik geef niet om training).
In de middelste groep kreeg ik drie stemmen voor een boek, een voor behoud van de huidige situatie, en vier blanco (het maakt me niet uit, ik geef niet om training of op zich zou tevoren bekende structuur gewenst zijn).

Ik neem geen besluit.
Desgewenst kan bij de eerste training dit onderwerp besproken worden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 02-10-2011 at 14:05.

02-10-2011 14:04 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: Training met of zonder boek: onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
[...] In de sterke groep kreeg ik 2½ stem voor een boek [...]


Die ½ is van iemand die eerst op de laatste bladzijde kijkt wie het gedaan heeft? Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-10-2011 15:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

RE: Training met of zonder boek: onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
... het verbinden van de training aan een boek ...

Wat is eigenlijk een boek ?

O, wacht, kan je vrijblijvend bij een training binnen lopen of moet je eerst een plaatsje boeken?

02-10-2011 19:27 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Wat is een boek? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor je vraag, Walter.
Een terechte vraag, gezien het grote aantal afstudeerverslagen waarin de wetenschappelijke referenties uitsluitend bestaan uit webpagina's. Aan vele recent afgestudeerden in de wiskunde en informatica lijkt de uitvinding van de boekdrukkunst geheel en al onopgemerkt voorbij te zijn gegaan.

Een boek (uitspraak buk) is volgens Webster een aantal afgedrukte pagina's die in een omslag samengebonden zijn; een literaire compositie; een verhandeling; een belangrijk deel van een literaire compositie; een libretto; een aantal blanco of gelinieerde, verbonden of samengebonden pagina's bedoeld voor het vastleggen van aantekeningen ('notitieboek'), verslagen van handelingen ('kasboek') of oefeningen.

Misschien een verrassende betekenis, gezien de NT (Narrower Term, lagere term) bookmaker?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 02-10-2011 at 20:15.

02-10-2011 20:08 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller