Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC4 had te weinig spelers tijdens het seizoen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC4 had te weinig spelers tijdens het seizoen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft het afgelopen seizoen te weinig spelers gehad.
Het heeft me veel moeite gekost om steeds een achttal te completeren. Een van ons reist van en naar Litouwen, een van ons kan normaliter niet op dinsdag en donderdag, men heeft wel eens persoonlijke of beroepshalve verplichtingen zoals ziekte, overwerk, een tentamen of noem-maar-op waardoor het kan voorkomen dat hij/zij niet mee kan spelen. In de laatste ronde mocht onze topscorer Roland ten Have - 6½ uit 7 - niet meer meespelen wegens te vaak invallen in een hoger team. Rob Smits en ik waren de enigen die alle wedstrijden speelden.
Ik ben Jan Peter van Zandwijk en Hora Vlam erkentelijk voor de vele partijen die zij als invaller hebben meegespeeld, en dank ook de vijf(!!) andere invallers.
Zonder invallers had DSC4 met 10 matchpunten en 34 bordpunten in de Promotieklasse een eervolle derde plaats behaald.

Ik geef in overweging een team in deze omstandigheden uit meer dan acht spelers te laten bestaan.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 15-04-2010 at 08:39.

15-04-2010 08:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het lijkt mij dat dit toch ook een unieke situatie is geweest.

15-04-2010 10:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met dank aan de teamleider, die in dit soort situaties altijd een cruciale rol speelt.

Dus bedankt Kees. O.a. dankzij jouw inspanningen speelt DSC volgend seizoen weer met minimaal 3 KNSB-teams (maar misschien zelfs met 4 KNSB-teams).

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

15-04-2010 12:35 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heel vriendelijk van Ted, maar daar gaat het me niet om.

Een van de factoren die motiveert om extern te spelen is dat je een team vormt. Je speelt gezamenlijk tegen een groep anderen. Terzijde: dat idee wordt ook uitgedrukt door Samen Op Pad Spelen Wij Een Potje Schaak, SOPSWEPS 29, zoals een schaakvereniging zich genoemd heeft! (Het nummer geeft niet aan dat het de 29e vereniging is met die naam, maar dat had gekund).

Door het teveel aan wisselingen in de spelers word je niet collega's in de strijd, kom je niet echt tot een samenhangend vriendenkluppie.
Vandaar de suggestie.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 16-04-2010 at 09:01.

16-04-2010 09:00 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het oude DSC-studententeam, ooit DSC6, al snel DSC5 en geëindigd als DSC4 vorig jaar, maakte ooit gebruik van 9 en vorig jaar volgens mij van 8 spelers.

Dat werkte uitstekend, juist kon men in geval van vermoeidheid lekker de 9e man zijn zonder verplichting te hoeven spelen, ook hoefde men zich niet schuldig te voelen als men echt niet kon. Volgens mij hebben we vorig jaar op een gegeven moment zelfs met 10 gespeeld, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-04-2010 18:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller