Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » Externe bespiegelingen voor DSC in 2009-2010
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Externe bespiegelingen voor DSC in 2009-2010 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie ook:



De competitie is al weer even onderweg, tijd voor enige reflectie.

DSC1 KNSB 2C
Het frisse en (ver)jong(d)e vlaggenschip doet het goed met 5 matchpunten uit 3 wedstrijden. De Kennemer Combinatie 1 is de concurrent. Zij lieten nog geen matchpunten liggen en staan al drie bordpunten voor. Het wordt spannend, maar we gaan het zien.

DSC2 KNSB 3D
Is zeer goed begonnen met 3 overwinningen uit even zo vele ontmoetingen. Een kampioenschap behoort zeker tot de mogelijkheden. We gaan zien wat de toekomst brengen zal.

DSC3 KNSB 3F
De start van het derde is niet zo goed als vorig jaar. En een negende plek is een beetje zorgelijk. Daar tegenover staat dat de nummer 5 op de ranglijst slechts 1 matchpunt 2½ bordpunt meer heeft. Kortom, de onderste helft van deze competitie lijkt aan elkaar gewaagd. Handhaving zou normaal gesproken dan ook geen probleem moeten zijn.

DSC4 HSB Prom.
Ook het vierde is goed uit de startblokken gekomen. De grote concurrent van DSC4 is Promotie 2. Verder is het zorgelijk dat het team na drie ronden al 14 verschillende spelers heeft opgesteld.

DSC5 HSB 1B
Een keer gewonnen, een keer verloren. Qua speelsterkte behoren ze ook tot de middenmoot, het zou mij dan ook niet verbazen als ze daar aan het einde van het seizoen staan.

DSC6 HSB 1A
Gaat het moeilijker krijgen dat DSC5 in de eerste klasse, zeker omdat de eerste twee wedstrijden verloren gingen. Toch moet handhaving goed mogelijk zijn.

DSC7 HSB 2B
Het zevende heeft 50%. Het draait lekker, en de sfeer is prima. Hopelijk kunnen ze nog een beetje naar boven kijken ook.

DSC8 HSB 2A
Het achtste bevind zich in zwaar weer. Drie wedstrijden gingen verloren en ze staan onderaan. Lichtpuntje is dat twee concurrenten ook alle wedstijden nog verloren hebben. Kortom, er is nog hoop.

DSC9
In de vierde klasse spelen de wijze heren van het negende hun potjes. Ze wonnen een match en verloren er een. Aan het einde zullen ze wel bovenin te vinden zijn.

DSC10
De jeugd doet het in hun vierde klasse helemaal niet slecht. Eenmaal werd er ruim gewonnen, eenmaal werd er verloren.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-11-2009 08:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Dsc 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft zichzelf tot kanshebber gemaakt door twee wedstrijden tegen sterke teams - WSC 2 en DD 2 - met grote cijfers te winnen.

Het aantal van 14 spelers.
Drie van onze spelers (en niet de minsten!) konden twee of meer wedstrijden niet meespelen door uiteenlopende oorzaken. Er waren zeven reserves nodig. Daarvoor zijn zeven verschillende personen gevraagd, elk een maal - zo vermijdt men dat een invaller later in het seizoen niet meer kan invallen omdat hij/zij dan in het eigen team niet meer zou mogen spelen.
De reserves hebben bijgedragen aan het goede resultaat. DSC4 heeft goede spelers en sterke reserves.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 26-11-2009 at 09:16.

26-11-2009 09:15 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij DSC1 vertekent de start een beetje. We hebben nu drie van de 'mindere goden' gehad. Misschien kunnen we nog eens voor een stuntje zorgen, maar voorlopig staan er nog drie ploegen op het programma die meer dan 2200 gemiddeld hebben...

26-11-2009 09:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Bij DSC1 vertekent de start een beetje. We hebben nu drie van de 'mindere goden' gehad. Misschien kunnen we nog eens voor een stuntje zorgen, maar voorlopig staan er nog drie ploegen op het programma die meer dan 2200 gemiddeld hebben...


Staatje TPR -/- Rating

Marten Wortel -161
Joram op den Kelder -268
Jan-Peter van Zandwijk 255
Pauline van Nies 56
Martine Middelveld 158
Martin Glimmerveen 215
Jan-Pieter Vos -141
Talitha Munnik 268
Lisa Hortensius -243
Totaal 139
Totaal basis -116


Beetje volgens verwachting dus, niet bijzonder goed. Maar wat niet is, kan nog komen! Draaiend hoofd

26-11-2009 10:01 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het tweede zal jullie hartstochtelijk aanmoedigen in Haarlem de komende ronde. Als dat niet helpt!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-11-2009 10:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Houden jullie tussen het maken van de spandoeken door nog wel even rekening met het feit dat je rond 5 december ook een surprise af moet hebben?

26-11-2009 11:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Spandoeken zijn saai. Misschien dat Richard nog wat vuurwerk bij zijn groen-gele vrienden kan regelen ...

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

27-11-2009 16:52 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Externe bespiegelingen voor DSC in 2009-2010 - deel 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De competitie is al weer over de helft. Tijd voor een aantal (bijgestelde) prognoses.

DSC1 KNSB 2C
In theorie kan het eerste nog promoveren. Maar het resteren programma maakt het alles behalve eenvoudig om 1 matchpunt en 5½ bordpunt (wegens negatief onderling resultaat) in te lopen. Ze gaan het zeker proberen, we hopen dat het lukt. De andere twee HSB-teams in deze klasse (DD en WSC) lijken safe.

DSC2 KNSB 3D
DSC2 staat strak aan de leiding. Met 2 matchpunten, 7 bordpunten, een positief onderling resultaat, en een lichter programma voor de boeg, kan er niet zoveel meer mis gaan. HSB-team SHTV 1 lijkt safe.

DSC3 KNSB 3F
Het zal spannend worden voor DSC3. Ze zijn verre van veilig al hebben ze een minder zwaar programma dan mede degradatiekandiaat Botwinnik 1. Goede kans dat het beslist gaat worden in de onderlinge wedstrijd die de laatste ronde op het programma staat. Doordat de nummers 6 t/m 10, 5 of 4 punten hebben, wordt het sowieso close. De kans dat aan het einde van de rit een HSB-team (DSC3, Botwinnik 1 of Rijswijk 1, hoewel redelijk veilig) degradeert, is vrij groot.

DSC4 HSB Prom.
Er moeten rare dingen gebeuren wil dit team geen kampioen worden. De runner-ups (DD 2 en Promotie 2) hebben weliswaar beide een wedstrijd minder gespeeld, maar staan respectievelijk 11 en 12 bordpunten achter. Ook moeten beide teams nog tegen elkaar terwijl DSC4 alleen nog de twee hekkensluiters en degradatie­kandidaten wacht.

DSC5 HSB 1B
Heeft niet weten te overtuigen dit seizoen. Er werd onnodig verleren van SHTV 3, en tegen Schaakhuis 2 was de vertoning ronduit schandalig. Het team is nog niet veilig, hoewel het resterende programma geen reden tot zorg is. Een zesde plek lijkt goed haalbaar, en als van RSC-BP 1 gewonnen wordt kan nog een beetje omhoog gekeken worden. Maar goed, winnen van de hekkensluiter is prio nummero uno.

DSC6 HSB 1A
Heeft een zwaar seizoen en staat op degraderen. De enige mogelijkheid tot lijfsbehoud bestaat er in te winnen van Haeghe Ooievaar 1. Zij moeten dan verder niet te veel (bord)punten pakken, anders is het nog niet voldoende. De tweede klasse is in eider geval gevaarlijk dichtbij.

DSC7 HSB 2B
Ook DSC7 staat er niet best voor. Om degradatie te ontlopen moeten ze WSC 4 voorbij. Het programma van de Westlanders is zwaarder, maar er moet 2 bordpunten en 1 matchpunt worden ingelopen. Het zal moeilijk worden, en men heeft het niet meer in eigen hand.

DSC8 HSB 2A
Het wordt eentonig. DSC8 moet oppassen. Ze staan op een zesde plek, een half bordpunt voor op de nummer zeven (en de onderlinge verloren) en hebben op papier een iets zwaarder programma. Er moet ernstig rekening gehouden worden met degradatie.

DSC9
Speelt haar potjes in de vierde klasse. Top-drie lijkt niet haalbaar meer, laatste worden ook niet. Een gemiddeld seizoen moet bovengemiddeld veel gezelligheid.

DSC10
Het jeugdteam doet het niet onaardig in de vierde klasse en heeft zicht op een top-drie klassering. Een resultaat dat hoop geeft voor de toekomst.

Conclusies
Dit jaar zijn er twee min of meer zekere kampioenschappen (DSC2 en DSC4) en heeft DSC1 een kleine kans op promotie. Daartegenover staan twee zeer waarschijnlijke degradaties (DSC6, DSC7) en drie teams die veel gevaar lopen (DSC3, DSC5, DSC8).

Er zijn drie HSB-teams in de KNSB competitie die grote kans maken om volgend jaar weer in de promotieklasse te spelen: DSC3, Botwinnik 1 en Botwinnik 2. Laatste twee teams promoveerden afgelopen seizoen nog gezamelijk.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-02-2010 16:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, Arno wijst me er net op dat alleen de nummer laatst in de tweede klasse degradeert. In dat geval is DSC7 wel min of meer zeker, en heeft DSC8 ook niet heel veel te vrezen.

Los daarvan valt een discussie te voeren of volgend jaar echter niet met twee i.p.v. drie tweede klassen gespeeld dient te worden. Bestuurlijk is dat echter wel een issue, want dat moet dan in het voorjaar door de ALV, en die gaan waarschijnlijk niet akkoord voor het komend seizoen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-02-2010 16:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lijkt me inderdaad niet dat je "opeens" versterkte degradatie/promotie kunt invoeren in een lopend seizoen.

Wat betreft DSC7: Ik acht het niet waarschijnlijk dat we een matchpunt gaan pikken van Prometheus (temeer ik nog maar 7 spelers heb) maar winnen van SHTV moet tot de mogelijkheden behoren.

16-02-2010 16:37 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hey Coen, je beseft toch wel dat de muren hier oren hebben heh? Glimlach

En promotie van DSC1 lijkt me niet realistisch, al zijn er in de klasse van DSC2 wel gekkere dingen gebeurd Glimlach

17-02-2010 13:05 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Hey Coen, je beseft toch wel dat de muren hier oren hebben heh? Glimlach


Inderdaad! Grijns

Maar DSC is toch wel groot genoeg om een invaller te regelen?
Ik heb er zelf één geregeld voor ons bord 8 die in de afgelopen 3 jaar 1 partij heeft gespeeld. Die komt echt om weer eens een lekker potje te spelen, dus ik hoop oprecht dat je een tegenstander voor hem vindt Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-02-2010 16:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
(..) al zijn er in de klasse van DSC2 wel gekkere dingen gebeurd Glimlach

Nou ok, laat ik maar happen. Gooi je een stok in een hoenderhok en dan krijg je niet eens een ei terug.
You're so vain
You probably think this post is about you
You're so vain
I'll bet you think this post is about you
Don't you? Don't you?

Ja hoor, heb ik 's een paar keer wat mazzel, wordt dat als bijzonder gek gezien.
Of bedoel je de rare uitspraken dat Leiderdorp misschien een concurrent is?
Of bedoel je de ingetogen reacties van de spelers op hun geweldige resultaten?
Of bedoel je dat DSC2 nog geen invallers nodig heeft gehad?
Of bedoel je dat alle spelers van DSC2 tenminste eenmaal remise hebben gespeeld?

18-02-2010 22:57 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mis nog dat De Waagtoren de eerst twee wedstrijden verloor.

19-02-2010 01:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Hey Coen, je beseft toch wel dat de muren hier oren hebben heh? Glimlach


Dat heet jezelf in de "underdog"positie praten. Grijns Natuurlijk wist ik dat de muren oren hadden vandaar mijn opmerking.

Overigens toen ik het berichtje postte , had ik inderdaad nog steeds een probleem. uiteindelijk had ik opeens de beschikking over 9 spelers. Maar daarvoor zijn heel wat mailtjes voor nodig geweest.

19-02-2010 08:06 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller