Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V9): Gert Legemaat grijpt de koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V9): Gert Legemaat grijpt de koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft de koppositie overgenomen van Hora Vlam. Gert versloeg met zwart Jan-Peter van Zandwijk. Hora Vlam kwam niet in actie. De derde plek is in handen van Ted Barendse, die tegen Raymond Liem remise speelde. Rufael Mekuria boekte wederom een knap resultaat; ditmaal versloeg hij Pieter Buzing.

In de topcompetitie won Marten Wortel met de zwarte stukken van Pauline van Nies. Joram op den Kelder en Joost Michielsen deelden het punt.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan-Peter van Zandwijk-Gert Legemaat0-1
2Raymond Liem-Ted Barendse½-½
3Willem-Jan van den Broek-Bob Voogt0-1
4Kees van der Meer-Kim Meulenbroek½-½
5Pieter Buzing-Rufael Mekuria0-1
6Pieter Goossens-John Spierings½-½


In de top van de B-groep veranderde weinig. Koploper John Spierings boekte een knappe remise tegen Pieter Goossens. Hij zag achtervolger Diederik van Heijgen tevens remise spelen, en wel tegen Simon Broos.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Simon Broos-Diederik van Heijgen½-½
2Corniel Nobel-Theo Rekveldt1-0
3Marc Snuverink-Jan van de Donk1-0
4Kees Korving-Edgar Huisman0-1
5Adriaan ter Mors-Antoon Frehe½-½
6Rob Smits-Simon Dirkse1-0
7Coen Leentvaar-René Poots1-0
8Roland ten Have-René Torenstra½-½


In de C-groep verdedigde Jolle Lont zijn koppositie met verve. Hij versloeg met de zwarte stukken Paul van Riet. Achtervolger Kees Venema liep enige averij op tegen Bas Rabeling. Hij speelde remise waardoor hij het gat met Jolle zag groeien. Frans Smit staat derde na een overwinning op Frans Smit.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Paul van Riet-Jolle Lont0-1
2Kees Venema-Bas Rabeling½-½
3Frans Palm-Frans Smit1-0
4Rick Beekenkamp-Jan Torenstra0-1
5Gerrit Bussmann-Steven van der Weele1-0
6Rob Scherpenisse-Herman Zonderland0-1
7Ernst Hanewald-Jan Swart0-1



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 27-05-2008 at 07:08.

26-05-2008 22:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook na mijn vierde partij in de interne van dit seizoen blijf ik ongeslagen. Ik mochts zelfs een derde overwinning aan mijn lijstje toevoegen.

In de opening speelde ik een koffiehuisschaakvariant die ik al eerder tegen Theo had gespeeld. Het was niet scherp destijds en na een grafzet van hem produceerde ik een nog grotere. Daarna was het over.

Ik was dus gewaarschuwd. Dit maal speelde Theo een ongebruikelijke maar niet direct weerlegbaar edoch mindere zet.

Corniel Nobel - Theo Rekveldt
Delft 2008



Als je niet van het type Theo Rekveldt bent, dan ben je enorm in je nopjes met wit. Voor slechts drie pionnen, heb je een overdaad aan ontwikkelings­voorsprong. Er is van alles mogelijk. Ik kwam met:
10.xh4 xh4 11.xf4 g3 12.d5??
12.h5+ g6 13.xh2 is intressant: je wint een tweede pion terug en de resterende stelling is nog steeds zeer kansrijk voor wit.
12...h3!
Auw, die had ik niet gezien. Met de moed der wanhoop dan maar:
13.xc7+ d7?


14.e6+!! xe6 15.xe6 g1+ 16.xg1 hxg1+ 17.xg1 xe6 18.f8!

De witte toren domineert in zijn eentje vier stukken! Zwart heeft niet beter dan zetherhaling. Theo probeerde echter toch iets:
18...e7 19.c8 h6? 20.d2 e7 21.f8 a5 22.af1
De tweede toren komt er bij. Zwart ging er vervolgens kansloos af.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-05-2008 22:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helemaal vergeten: ik draag mijn prijs voor voor de Plomp-Prijs. (Spektakel)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-06-2008 07:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller