Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Anish Giri wint spannend clubkampioenschap snelschaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Anish Giri wint spannend clubkampioenschap snelschaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een uitermate spannend clubkampioenschap snelschaak heeft Anish Giri in de laatst ronde beslag gelegd op de titel.

Het clubkampioenschap snelschaak was dit jaar goed bezet. Liefst 36 DSC-ers gaven acte de presence bij de editie van 2008. Zij streden in 9 ronden van 7 minuten per persoon per partij om het clubkampioenschap.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 06-06-2010 at 21:44.

11-03-2008 02:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prodent Mopper heeft al commentaar geleverd maar natuurlijk weer op de verkeerde plek. Mopper heeft gereageerd bij een aankondiging van het snelschaak-kampioenschap en nog voor de uitslag hier geplubiceerd werd! Anish Giri heeft het toernooi gewonnen met 8-9! Een week eerder schreef ik:Anish speelt als een automaat. Ik neem daarvan afstand . Ik probeer mij in zijn situatie te verplaatsen: Welkom in Nederland Anish, de overgang van het Rusland waar glimlachen onder Poetin een ernstig misdrijf is,is voor ons moeilijk voor te stellen, je moet verhuizen, spreekt de taal niet, kent de gewoontes niet en als je dan hier bij de DSC een snelschaaktoernooi speelt dan ontmoet je ook nog spelers (mopper)die hun partijen live van commentaar voorzien, Ik noem geen namen maar ene R. O was deze avond goed op dreef. En ene H.V. is ook natuurlijk altijd goed hoorbaar. Geen probleem hier op deze club.Men is het gewend. Maar in een andere schaakcultuur is dat misschien ongepast. Mijn vorige commentaar op ons nieuwste lid dat hij als een Fritz speelde neem ik terug . Een nieuw land, een nieuwe school ,nieuwe omgeving, een nieuwe schaakclub, het valt niet mee.!

__________________
Mopper

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 11-03-2008 at 04:51.

11-03-2008 04:17 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een kleine migraine-aanval. Toch behaalde ik nog 50 procent. Tegen Adriaan ter Mors en Gerard Bilars speelde ik leuke potjes. De rest moet ik maar snel vergeten...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-03-2008 09:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Gert nipt (dankzij een blundertje van Gert) maar verdiend verloren, tegen Bob (dacht ik) gewoon verdiend verloren, en tegen Lucien gewoon in één zet een stuk en een dame weggegeven (ik wist niet dat het kon). Dat laatste mismaksel werd dan weer gecompenseerd door Rene die door zijn vlag ging terwijl hij nog drie zetten nodig had om mat te geven.
En dan is er natuurlijk de partij tegen Hora waar ik in de opening in een vlaag van Gekte (jawel, met hoofdletter) drie pionnen won voor twee stukken. Volgens Hora belachelijk, enz... en op papier had hij gelijk. Hij ging dus door zijn vlag, in een volgens hem straal gewonnen eindspel (LLP tegen T+2pi), terwijl ik nog twee minuten op de klok had. Sommige partijtjes zijn leuker dan andere Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

11-03-2008 09:58 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had gisteren niet een beste avond. Drie overwinningen wist ik uiteindelijk te behalen, waarvan mijn winst op teamgenoot Antoon Frehe dusdanig onverdiend was, dat Arno een halfje van mijn score heeft afgetrokken. Gelukkig was de laatste partij tegen Rene Gelpke de beste, dus ging ik toch niet ontevreden naar huis.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Adriaan ter Mors on 11-03-2008 at 15:40.

11-03-2008 15:17 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een tevreden gevoel kijk ik terug op gisteravond; vooraf zou ik hebben getekend voor de score van 7 uit 9 en een TPR van bijna 2200. Jammer dat ik in de allerlaatste ronde vrij kansloos verloor van Pieter na onnauwkeurig spel in de opening, anders was ik op de 1e plek geeindigd op basis van WP! En natuurlijk heb ik over geluk niet te klagen gehad tegen o.a. Dolf en Rachid. Maar dat hoort erbij als je op zo'n avond in de winning mood bent Ja!
Mijn overwinning op Anish bleek de enige nederlaag van hem die avond en heb ik nog snel opgeschreven toen ik om 01.00 uur thuis kwam. Misschien is zo'n overwinning op hem wel een once-in-a-lifetime achievement... Grijns

Op verzoek van een aantal DSC'ers hieronder de partij (kan iemand er een slotdiagrammetje bij plaatsen? Daar ben ik niet zo handig in...).
Lucien vd Lisdonk (1987)- Anish Giri (2344), 10 maart 2008
1. e4 - c5 2. Pf3 - e6 3.d4 - cd4: 4.c3 - Pf6 5. e5 - Pd5 6. cd4: - d6 7. Pc3 - Pc3: 8.bc3: - Dc7 9. Ld2 - Pd7 10. Ld3 - de5: 11. 0-0 - Ld6 12. Te1 - ed4: 13. cd4: - 0-0 14. Tc1 - Db8 15. De2 - Pf6 16. Pe5 - Ld7 17. Lg5 - Le5: 18. de5: - Pd5 19. Dh5 - g6 20. Dh6 - Tc8 21. Lf6 - Tc1: 22. Dg7 mat.

11-03-2008 21:22 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maare Lucien, was dat remise-aanbod de laatste ronde serieus? Of kwam dat aanbod na een fout id opening.. Tong

Zoals bij velen had ik ook leuke potjes, afgewisseld met hele slechte. Een voorbeeld (van beide) was mijn partij tegen Frans (de persoon).



Frans' laatste zet was 1. Dg4, en ik speelde Pxe5 met het idee dat zwart na 2. Dxg7 Pxd3+ 3. bxc3 Tf8 niet onaardig stond. Dat klopt, alleen haalt wit direct een stuk op na Pxe5. Dat ik daarna de partij nog won door een truc die geen truc was geeft de charme - beperking van snelschaken aan.


Deze stelling had ik met wit, waarbij Walter in een winnende aanval een mat zag die geen mat was. Daarna vond mijn koning het altijd veilige d5 en ging het binnen een paar zetten mat.

De slechtste partijen waren overigens tegen teamgenoten waarin ik volledig terecht verloor...

11-03-2008 22:50 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Op verzoek van een aantal DSC'ers hieronder de partij (kan iemand er een slotdiagrammetje bij plaatsen? Daar ben ik niet zo handig in...).
Lucien vd Lisdonk (1987)- Anish Giri (2344), 10 maart 2008
1. e4 - c5 2. Pf3 - e6 3.d4 - cd4: 4.c3 - Pf6 5. e5 - Pd5 6. cd4: - d6 7. Pc3 - Pc3: 8.bc3: - Dc7 9. Ld2 - Pd7 10. Ld3 - de5: 11. 0-0 - Ld6 12. Te1 - ed4: 13. cd4: - 0-0 14. Tc1 - Db8 15. De2 - Pf6 16. Pe5 - Ld7 17. Lg5 - Le5: 18. de5: - Pd5 19. Dh5 - g6 20. Dh6 - Tc8 21. Lf6 - Tc1: 22. Dg7 mat.

11-03-2008 23:30 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf ging ik er tegen Har in de achtste ronde wel heel hard doorheen:


20. Pxe6! Pxe6 21. Txe6+ fxe6 22. f7+ Kf8 23. Df6 1-0

11-03-2008 23:38 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Arno,

ik speelde niet echt heel erg goed gisteren maar heb toch echt 4,5 en niet 3,5 punt behaald:
overwinningen op Bart Vlasblom, Lito van Reede, Rene Torenstra en Frans Palm en een remise tegen Horatius Vlam.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-03-2008 21:09 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
[...]Lito van Reede, Rene Torenstra en Frans Palm en een remise tegen Horatius Vlam.


Vooral die tegen Torenstra Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-03-2008 21:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alleen al daarom wil ik een punt omhoog! Grijns

Gewoon jou niet laten opgeven en dan totaal verloren staan maar je wel vlaggen met 1 sec op de klok! Koel

En tegen Vlam winst claimen en me over laten halen door te spelen, net zoiets. Koel

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-03-2008 16:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Alleen al daarom wil ik een punt omhoog! Grijns

Gewoon jou niet laten opgeven en dan totaal verloren staan maar je wel vlaggen met 1 sec op de klok! Koel

En tegen Vlam winst claimen en me over laten halen door te spelen, net zoiets. Koel


Hora mocht van mij ook een zet terugnemen die een dame weggaf. Toen ik later hetzelfde deed kwamen we maar remise overeen Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-03-2008 18:07 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno-ho-ho...ik wil viereneenhalf pu-hunt...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-03-2008 18:29 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het zit je echt dwars he Glimlach

15-03-2008 09:54 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller