Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (23): Richard Oranje valt terug na nederlaag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (23): Richard Oranje valt terug na nederlaag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de strijd om het clubkampioenschap heeft Richard Oranje (voorlopig) afgehaakt. Na een nederlaag tegen koploper Joram op den Kelder staat hij ruim 150 punten achter op nummer twee Gert Legemaat. Gert won eveneens; hij versloeg Hora Vlam. Zijn achterstand op Joram is slechts 20 puntjes.

Knappe resultaten waren er van Martin Glimmerveen en Coen Leentvaar, die beiden remise speelden tegen een eerste teamspeler. Martin hield Arend van Dop op remise, Coen deed hetzelfde tegen Kees van der Meer. Beide spelers versterken daarmee hun positie hun ratinggroep. Martin nadert in groep B de tweede plek tot op 50 punten, terwijl Coen in de C-groep zijn koppositie verstevigde. In de D-groep gaat Adriaan ter Mors met een ruime voorsprong aan de leiding.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Richard Oranje-Joram op den Kelder0-1
2Hora Vlam-Gert Legemaat0-1
3Corniel Nobel-Ted Barendse0-1
4Pieter Buzing-Walter Anema0-1
5Arend van Dop-Martin Glimmerveen½-½
6Kees van der Meer-Coen Leentvaar½-½
7Gerard Bilars-Lyubomir Mishkovski0-1
8Dolf Beltz-Rob Smits1-0
9Lucien van de Lisdonk-Pieter Goossens1-0
10Cees Huygen-Jan van de Donk1-0
11Edgar Huisman-Henrik Tamerus0-1
12Frans Palm-René van Alfen½-½
13Dilshad Ramadan-Theo Rekveldt0-1
14Annamaria Dokman-Jan-Peter van Zandwijk0-1
15Simon Dirkse-Rick Beekenkamp½-½
16Mark Versteegh-René Poots1-0
17Herman Zonderland-Jack Duijvestijn0-1
18René Torenstra-Rob Scherpenisse1-0
19Simon Broos-Lito van Reede1-0
20Jaap Flohil-Antoon Frehe1-0
21Kees Venema-Paul van Riet1-0
22Steven van der Weele-Bert Zwemstra½-½
23Frans Smit-Aad de Jong1-0
24Gerrit Bussmann-Dolf Mulder1-0
25Ernst Hanewald-Leo Zuijdgeest1-0
26Jan Swart-Jelle Roos1-0
27Adriaan ter Mors-Bram van der Leije1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-04-2007 01:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een leuke slotzet, in een stelling die natuurlijk al lang gewonnen was:

René Torenstra - Rob Scherpenisse, Delft 2007



20.b7! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-04-2007 02:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

helaas, helaas haken we (voorlopig ?) af voor het kampioenschap. vanuit de opening kreeg ik twee pionnen van joram toegeworpen. deze won hij weer terug maar daarmee kon ik mijn stelling ontwikkelen en wederom een pion winnen. in het vervolg deed ik het allemaal niet handig en joram dus wel . mede omdat ik teveel tijd besteedde aan het vinden van de winnende afmaker, die er niet in zat. Gert is nu favoriet daar joram een aantal malen niet zal kunnen. Wellicht dat de jokers (chiel,joost en paulien) nog ingezet worden ??

24-04-2007 14:08 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoezo? b7 Rxb7 Qd8+ Ng8 en op Rc1 Rd7 gewoon toch?

Je zal het nog steeds wel winnen hoor, maar met b7 lever je enkel een pion in..imho.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

24-04-2007 14:10 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het verschil tussen b7 en elke andere zet is in computerwaardering ongeveer +10 in het voordeel van eerstegenoemde Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-04-2007 15:59 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij loopt het mat Marco, en sowieso kan wit meteen actief ten aanval, ten koste van dat niet al te nuttige pionnetje (ben je anders wss toch wel kwijt)

In mijn partij - waar ik on-the-fly iets tegen 1. Pf3 verzon - speelde ik iets ongebruikelijks op zet 7, waarschijnlijk minder dan normaal, maar Arend kon het dus niet meer op ervaring spelen. Mijn lichte stukken stonden elkaar enigzins in de weg, en ik was dan ook blij dat Arend een setje paarden besloot te ruilen. Hierna vervlakte de stelling snel. Arend had wel het loperpaar, maar ik kon dat al snel in gevaar brengen, en nam hij remise aan.

24-04-2007 17:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Hoezo? b7 Rxb7 Qd8+ Ng8 en op Rc1 Rd7 gewoon toch?

Je zal het nog steeds wel winnen hoor, maar met b7 lever je enkel een pion in..imho.


De computer zal wel iets als b7 Txb7 Dd8+ Pg8 Td1 met dreiging Dc8 hebben berekend. Levert idd materiaal op.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

25-04-2007 00:36 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dd8+ Pg8 Lb2 zwart iets, Df8 f6 Tc1

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-04-2007 03:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Precies, of:
1. b7 Txb7 2. Dd8+ Pg8 3. Tc1 (dreigt Tc8) en over en sluiten want op Marco's Td7 volgt de droge knal Dxg8+

25-04-2007 12:53 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by HeMan
Precies, of:
1. b7 Txb7 2. Dd8+ Pg8 3. Tc1 (dreigt Tc8) en over en sluiten want op Marco's Td7 volgt de droge knal Dxg8+


Kijk, daarom zit Henk in DSC1 en ik in DSC2. Lach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

25-04-2007 21:58 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En ik in het 5e Lach

En René bij Prometheus Huil 2

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-04-2007 14:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller