Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC2 blijft titelkandidaat door Erasmus te verslaan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 blijft titelkandidaat door Erasmus te verslaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de 6e ronde heeft DSC2 wederom een ruime ovewinning behaald. Ditmaal werd in een thuiswedstrijd Erasmus 1 met 5½-2½ verslagen. Heugelijk feit was dat er geen enkele partij verloren ging.

Ted Barendse was als eerste klaar. In een siciliaanse partij had hij zwart wat kansen gegeven. Toen zijn tegenstander remise aanbood stond Ted wat minder en nam hij tevreden het halfje aan.

Leo Hofland, onze kopman, was de eerste die een punt binnenbracht. Met zwart wist hij uit een gelijke stand zijn tegenstander onder druk te zetten, wat snel resulteerde in een gewonnen stelling.

Het duurde pas tot na de tijdcontrole voordat er weer partijen eindigden. Dolf Beltz had met wit de opening niet geheel nauwkeurig gespeeld, besteedde te veel tijd in het middenspel verloor stom een pion en kwam in vreselijke tijdnood (18 zetten voor 3 minuten). In tijdnood produceerde hij echter de beste zetten, won zijn pion terug en bracht de partij net na de tijdcontrole in veilige haven.

Frank van Zutphen was de volgende die een remise binnenhaalde. Ingevallen voor Patrick stond hij wel wat beter maar niet goed genoeg om te kunnen winnen. Frank speelde voorts tegen zijn oude club en was ook daarom tevreden met het halve punt.

Pieter Buzing speelde een ingewikkelde partij (in ieder geval voor de schrijver van dit stuk). Op een gegeven moment stond hij wel een pion voor maar wel in de vorm van een triple. Toch bleef Pieter secuur de zwakke plekken van zijn tegenstander onder vuur nemen en wist hij net na de tijdnood de winst binnen te halen.
Na deze winst bood Walter ook remise aan waardoor we in ieder geval al 4 bordpunten hadden.

Richard bracht daarna de 2 matchpunten binnen door een remise aanbod van zijn tegenstander te accepteren. Hij leek zeer goed te staan in het middenspel maar mistte waarschijnlijk ergens de beste voortzetting want net na de tijdcontrole stond hij in een gelijk lopereindspel plots een pion achter. Toch had hij een heel actieve koning waardoor zijn tegenstander maar berustte in remise.

Als laatste was Kim Meulenbroek aan het zwoegen. Getergd door zijn magere score tot nu toe en het feit dat de matchpunten al binnen waren zat hij een klein voordeeltje in een toreneindspel bekwaam uit te spelen. De passiviteit van zijn tegenstander zijn toren en koning resulteerde uiteindelijk in een mooie winst.

Concurrent Het Witte Paard uit Sas van Gent behaalde echter een nog ruimere zege (8-0), waardoor DSC2 nog steeds met 1 matchpunt achterstand op plaats 2 staat. De laatste ronde (12 mei) wordt pas tegen HWP 2 gespeeld.

De persoonlijke uitslagen:
 DSC22066-Erasmus 119835½-2½
1Leo Hofland2206-Jaap Staal20981-0
2Ted Barendse2124-Arnaud Wirschell2014½-½
3Richard Oranje2024-Jan Seeleman1996½-½
4Dolf Beltz2085-Pieter Sturm2026½-½
5Kim Meulenbroek2040-Leo Verhoeven19791-0
6Pieter Buzing2011-Leo de Jager19071-0
7Frank van Zutphen2000-Henk de Kleijnen1899½-½
8Walter Anema2036-Cander Flanders-½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Dolf on 04-03-2007 at 12:14.

03-03-2007 20:35 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd, het heeft geholpen dat ik aan jullie heb gedacht via het DSC-golflengte kanaal. Er is toch meer onder de hemel dan wij kunnen zien Red Face Op naar het kampioenschap Draaiend hoofd

03-03-2007 21:58 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook HWP wint (met 8-0!!), Charlois en Dordrecht delen de punten. Ook hier dus zit de ontknoping in de laatste ronde er nog steeds inGlimlach

Feli in ieder geval met weer een overwinning, dat nog een mooie serie mag volgen!

04-03-2007 02:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Top gedaan, jongens! Over drie weekjes ben ik er weer bij.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

04-03-2007 10:24 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeli!

04-03-2007 10:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was volgens mij niet zo'n ingewikkelde partij als Dolf schetst. Mijn stukken stonden gewoon beter en mijn zwaktes waren ontoegankelijk, terwijl ik zijn zwakke pionnetjes makkelijk kon aanvallen. Daar dien ik wel bij te zeggen dat op de 40e zet mijn tegenstander een remise lopereindspel kon bereiken, maar in plaats daarvan op winst speelde.

De griek (Rhodos) was minder succesvol. Mijn Kostas-menu kwam vanmorgen vroeg weer naar buiten - van voren en van achteren. Was dit soms de "verrassing van de kok"? Zo slap als een vaatdoek... Brrr...
@Patrick: nu niet zeggen dat we niet solidair zijn bij het tweede Huil 2

04-03-2007 19:57 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een tip van het 5e voor het 2e:

Daily Wok.

Ok, niet heel luxe, maar je hebt voor heel weinig geld uitstekend eten!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-03-2007 22:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, het is niet echt iets waar je lang gaat zitten voor de gezelligheid toch? Glimlach Voorgerechtje, nagerechtje... nee. Wel zitten er een heleboel goede italiaanse restaurantjes in het centrum. En ik heb ook weleens bij Café Vlaanderen gegeten (al was dat lunch), en da's ook prima.

04-03-2007 22:57 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar echt heel gezellig is het ook weer niet; prima tent om even snel wat te happen maar ik neem aan dat je na een mooie overwinning meer will dan binnen 20 minuten een bakje voedsel weg werken.

04-03-2007 23:02 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vlaanderen is top, maar een stuk duurder dan gebruikelijk en daar ga je op zaterdagavond zonder resevering niet met acht man kunnen binnenkomen, laat staan met meer...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-03-2007 23:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de één of andere manier wist ik even niet waar er gegeten werd...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

05-03-2007 03:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Vlaanderen is top, maar een stuk duurder dan gebruikelijk en daar ga je op zaterdagavond zonder resevering niet met acht man kunnen binnenkomen, laat staan met meer...


het was maar een suggestie. Ben ook bang dat de griek niet erg veel goedkoper is trouwens. En reserveren is ook best een optie Tong

05-03-2007 09:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
@Patrick: nu niet zeggen dat we niet solidair zijn bij het tweede Huil 2


Ik waardeer de team spirit, maar zo fanatiek hoeft het van mij nu ook weer niet! Tong

Beterschap, Pieter!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

05-03-2007 11:00 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik had ook kosta, maar nergens last van , dus de griek is het niet pieter Verward

05-03-2007 14:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

overigens speelde ted remise, dus dat staat fout in het tabelletje Nee!

05-03-2007 14:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Op de één of andere manier wist ik even niet waar er gegeten werd...


jij wilde niet , hoorden we van ted Verward

05-03-2007 14:04 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller