Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne Competitie (6): Chiel van Oosterom versterkt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne Competitie (6): Chiel van Oosterom versterkt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom heeft met een overwinning op Arend van Dop (die vierde stond) goede zaken gedaan. Zijn directe achtervolgers kwamen niet in actie.

Clubkampioen Kees van der Meer boekte een overwinning op Joram op den Kelder, en deed daarmee eveneens goede zaken.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Chiel van Oosterom-Arend van Dop1-0
2Joram op den Kelder-Kees van der Meer0-1
3Gert Legemaat-Ted Barendse1-0
4Richard Oranje-Kim Meulenbroek½-½
5Walter Anema-René Torenstra1-0
6Edgar Huisman-Koert ter Veen0-1
7Patrick de Bas-Pieter Buzing½-½
8Rufael Mekuria-Frans Palm1-0
9Dilshad Ramadan-Roland ten Have0-1
10Jan van de Donk-Gerrit Bussmann1-0
11Gerard Bilars-Olivier Marincic½-½
12Jack Duijvestijn-Rick Beekenkamp1-0
13Pieter Quist-Kees Venema1-0
14Mark Versteegh-Coen Leentvaar½-½
15Simon Broos-Igor Babic0-1
16Albert Kemeling-Diederik van Heijgen½-½
17Simon Dirkse-René Poots0-1
18Leo Zuijdgeest-Herman Zonderland0-1
19Roel Visser-Lito van Reede0-1
20Rob Scherpenisse-Corniel Nobel1-0
21Ben Sedee-Antoon Frehe0-1
22Jan Swart-Bert Zwemstra0-1
23Ernst Hanewald-André van der Weide0-1
24Gabe Hoekstra-Steven van der Weele0-1R


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-11-2006 03:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 muv Rufael lijkt wel een stel schuivers! Als dat maar goedkomt donderdag!

Hoe is jouw pot verloren gegaan trouwens René? Geen schande natuurlijk, maar op t oog zag het er niet verkeerd uit!

07-11-2006 15:56 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
<snip>
Hoe is jouw pot verloren gegaan trouwens René? Geen schande natuurlijk, maar op t oog zag het er niet verkeerd uit!


Tja, luxe-probleem, wellicht.
Ik had volgens Onkel Fritz al een aantal prachtige kansen laten liggen, maar ik denk dat ik hier nog steeds gewonnen sta:
Walter Anema - René Torenstra, DSC Intern 2006 (6)

Zwart aan zet


Ik had hier nog 25 minuten of zo, en gebruikte meer dan een kwartier. 31...Te7 was al die tijd mijn eerste keus, en als Walter vinnen had gehad, had hij er geen kunnen verroeren.
Met de tijd zoals hij was, dacht ik dingen te forceren met 31...d4? waarna het weer zo'n beetje gelijk is. Ik dacht een eeuwig schaak variant te hebben, en in de analyze kwamen we, als dat vermeden werd, in een stand van T+D tegen L+D+p, maar Zwart drie verbonden vrijpionnen. Alles heel erg moeilijk, maar het doet niet ter zake: mijn loper ging er met anderhalve minuut af met een dubbele aanval. *snif*.

Kortom, goed gespeeld, slecht afgemaakt. What else is new?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-11-2006 21:29 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was ik donderdag nog zeer content met de wijze waarop ik Rob Scherpenisse van het bord zette, maandag kan ik me alleen maar de oren van het hoofd schamen:

Rob Scherpenisse-Corniel Nobel
Delft 2006


Zwart heeft een gezond voordeel verworven.
17.Lf5??
17...b6 en zwart houdt zijn voordeel zonder al te veel problemen vast.
Ik was van mening dat ik om de tegenkansen van wit te verkleinen wat stukken moest afruilen. Ik miste op onnavolgbare wijze echter wits grootste kans:
18.Te7! Dc6 19.Tbxb7
Hier heb ik nog wat geprobeerd maar ik sta natuurlijk hopeloos verloren en Rob heeft me ook geen kans meer gegeven. Op zet 26 stond ik mat.
1-0

Ik kan allerlei excuses zoeken voor mijn nederlaag, maar er is er maar een: concentratie. Als je de hele avond met ander zaken bezig bent, moet je niet miepen als je dit soort elementaire dreigingen over het hoofd ziet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-11-2006 09:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller