Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Het eerste bericht
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Het eerste bericht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben er met enkele uurtjes puzzelen in geslaagd om php en MySQL te installeren, en zodoende heb ik dit toch tamelijk mooie forum script aan de praat. Ik moet nog een hoop instellen enzo, maar voor alsnog ziet het er allemaal goed uit. Dat het ook maar druk bezocht moge worden Glimlach

23-01-2002 23:35 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
iamzero iamzero is a Male
forumlid




geregistreerd: 24-01-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed werk, Daneel. Vergeet ook vooral niet de juiste mensen te bedanken Grijns

Ik gebruik dus zelf ook al enige tijd Burning Board en dat bevalt prima. Ik heb de hele zooi in het Nederlands omgezet, maar aangezien ik ook een Engelse afdeling zie, zul je daar misschien niet zo happig op zijn.

Wel heb ik op mijn forum verschillende hacks geïnstalleerd, die het forumgebruik aangenamer kunnen maken. Ze zijn natuurlijk niet allemaal even nodig, maar leuk is het wel. Ook heb ik verschillende stijlen binnen mijn forum (ga maar naar de verschillende subforums) waar je mogelijk iets aan hebt. Ook de button-set kun je van me krijgen, want persoonlijk vind ik die dingen die je erbij krijgt niet om aan te zien.

En als er DSC'ers zijn die van politiek, muziek en literatuur houden, dan mogen ze ook best een berichtje achterlaten Knipoog
Daneel moet ook nog steeds eens uitleggen waarom hij op een zekere politieke partij wilde gaan stemmen.

__________________

http://www.iamzero.nl ? hasta la victoria siempre!

24-01-2002 08:57 iamzero is offline Send an Email to iamzero Homepage of iamzero Search for Posts by iamzero Add iamzero to your Buddy List
iamzero iamzero is a Male
forumlid




geregistreerd: 24-01-2002
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan me trouwens voorstellen dat je die Burning Board banner weghaalt, want ook die ziet er niet uit - maar nu kan ik ook niet bij mijn profiel! De hele header is weg, zeg maar.

__________________

http://www.iamzero.nl ? hasta la victoria siempre!

24-01-2002 08:59 iamzero is offline Send an Email to iamzero Homepage of iamzero Search for Posts by iamzero Add iamzero to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hehe, ik ben nog maar net begonnen. Ik moet nog van alles instellen. Dat die header weg is was niet de bedoeling. Ik had m ge-edit, maar er zit kennelijk een foutje in Grijns

Vanavond weer verder... hehe

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

24-01-2002 09:18 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Opera 6.2 Proef Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit forum is - gelukkig maar - Opera proef. Dat scheelt weer heel veel irritaties van gezonde mensen met smaak en verstand van software.

Trouwens, ik post alleen omdat ik voor m'n werk smilies moest klussen...

Groeten, Corniel 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-02-2002 16:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit forum is niet alleen Opera proef, maar ook NetScape en Mozilla proef. Ik ben nog geen browser tegengekomen die dit forum niet afbeeldt zoals het hoort.

Quote

Trouwens, ik post alleen omdat ik voor m'n werk smilies moest klussen...
Jaja, een beetje mijn smilies gappen. Geeft niks, ik heb er weer een aantal gegapt van het IAmZero forum.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

20-02-2002 16:54 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
]Jaja, een beetje mijn smilies gappen. Geeft niks, ik heb er weer een aantal gegapt van het IAmZero forum


Ho Ho, 8) ik kwam alleen kijken voor wat voorbeelden, uiteindelijk heb ik ze allemaal zelf ontworpen (ik zal ze binnenkort laten zien) en ik vind ze dus nog veel mooier dan deze...

Corniel

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-03-2002 12:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Dit forum is niet alleen Opera proef, maar ook NetScape en Mozilla proef.
Tja, dat zeg ik nou wel, maar ik zie net dat NetScape 4.x de table borders niet afbeeldt (lichtgeel in plaats van zwart). Het lijkt te maken te hebben met de toch al niet al te beste stylesheet ondersteuning in NetScape.

Alles werkt verder prima, maar het is wel minder mooi. Gelukkig zijn er niet zo heel veel NetScape gebruikers. Lach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

06-03-2002 14:32 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

NetSchaap is van de vorige eeuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Alles werkt verder prima, maar het is wel minder mooi. Gelukkig zijn er niet zo heel veel NetScape gebruikers.


NetSchaap is echt heel gaap-, schaap- en braakverwekkend Kots

Hoe het ook zei. Met Opera doet ie het prima, zoniet feestelijk 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-03-2002 15:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netscape is niet alleen van de vorige eeuw (zoals eigenlijk veel zaken tegenwoordig), maar inmiddels ook op sterven na dood. Het marktaandeel is gezakt naar 1.4 procent. (Opera 0.2 procent).

Ik kan mij toch niet onttrekken aan het gevoel dat Microsoft daar meer verantwoordelijk voor is dan Netscape (of Opera). Kwaad

Van een vrije markt voor web browsers is eigenlijk al lang geen sprake meer. En dat geldt voor meer (op gewone gebruikers gerichte) toepassingen waar Microsoft software voor schrijft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inmiddels door de gebruikers zelf tot standaard verheven .doc formaat.

Alleen in de server markt is MS nog niet doorgedrongen: het grootste deel van de web servers is nog steeds op Unix gebaseerd, met Apache webserver software enzo. De computer waarop dit forum draait is een - pijnlijke - uitzondering.

En met al die rechtzaken jegens Microsoft schiet het ook maar niet op. Als het zo doorgaat zijn ze de volgende eeuw nog aan het procederen (over tegen die tijd volstrekt verouderde technologie natuurlijk).

Als ik iemand verveel met dit lange verhaal, mijn excuses. Maar het is toch wel prettig om even mijn frustratie te ventileren. Lach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-05-2002 15:47 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Netscape is niet alleen van de vorige eeuw (zoals eigenlijk veel zaken tegenwoordig), maar inmiddels ook op sterven na dood.
(..)
Ik kan mij toch niet onttrekken aan het gevoel dat Microsoft daar meer verantwoordelijk voor is dan Netscape (of Opera).

Er is ook niemand die dat stelt - lijkt me - Aan de andere kant heeft het ook wel z'n voordelen natuurlijk: Je hoeft als Designer/WebProgrammeur minder te testen.

Quote

Van een vrije markt voor web browsers is eigenlijk al lang geen sprake meer. En dat geldt voor meer (op gewone gebruikers gerichte) toepassingen waar Microsoft software voor schrijft.

Er zijn markten genoeg waar MicroShit geen poot aan de grond heeft/zou hebben gekregen, als de handel niet gewoon doodleuk hadden opgekocht. Zaken die in praktijk niet echt te voorkomen zijn. Jammer maar het is niet anders.

Quote

Alleen in de server markt is MS nog niet doorgedrongen: het grootste deel van de web servers is nog steeds op Unix gebaseerd, met Apache webserver software enzo.

Dat wordt helaas wel steeds slechter. Als is het maar dat de Windows2000 servers op dit moment vaak meer ondersteunen dat de UNIX/Linux varianten.

Quote

Als ik iemand verveel met dit lange verhaal, mijn excuses. Maar het is toch wel prettig om even mijn frustratie te ventileren.


Bedenk dat je niet de enige bent die dit - op z'n zachts gezegd - irritant vindt. Draaiend hoofd 8) Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-05-2002 11:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tijd vliegt, dat blijkt maar weer. In deze draad zijn twee mensen aan het woord die hier al jaren niet meer gesignalieerd zijn. Verder - en zo kwam ik hierop - vroeg ik mij af: hoe oud is ons forum nu. En hoe oud onze website. Dat laatste moet ik nog even uitzoeken. Volgens mij wordt de site een dezer dagen 4 jaar oud.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-04-2008 14:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller