Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Training en trainers
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben blij dat Oli en Martin tenminste nog wat zeggen.
Zelf had ik de hoop al opgegeven, onder de noemer 'het zal wel aan mij liggen'.

Ik had op zich deze maandag wel weer eens tijd, maar vond de genoemde problemen vorig jaar al genoeg reden om toch iets anders te gaan doen.

Wat vooral komt door een te grote middengroep. Dit jaar echter schijnt als ik alles zo lees nog niet eens in verhouding te staan tot wat er toen speelde.

Ik heb dezelfde zienswijze als Martin op het gebied van het feit dat zijn plan (nogmaals, m.i. ) voortijdig wordt afgeschoten met een "Ja, nouja dat zit er nou eenmaal niet in".

Het is best waard er wat tijd in te investeren om de bar wat multifunctioneler te maken.

Lukt dat niet, helaas; maar de tijd die dat kost lijkt mij het desalniettemin zeker wel waard!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 04-10-2006 at 18:57.

04-10-2006 18:55 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook ik zou graag een verbetering willen wat de training betreft. En dit is alles behalve een verwijt aan de trainer overigens.

Maar zelfs al kunnen we de 2e groep in 2 groepen splitsen, wie beslist dan welke speler in 2a en welke in 2b terecht komen? De spelers zelf zullen mogen kiezen neem ik aan. En dan vrees ik dat niet iedereen even goed zal inschatten in welke groep hij thuis hoort. Daarbij komt dat er nog een trainer nodig zal zijn en de extra ruimte die er "blijkbaar" niet is.

Ik acht de kans op succes met de groep splitsen behoorlijk klein dus eigenlijk. Wat over blijft is ofwel de gang van zaken accepteren ofwel een niveau-grens instellen. In het eerste geval zullen zeer waarschijnlijk een aantal spelers niet meer op de training verschijnen en in beide gevallen zijn er een aantal mensen niet blij.

Nou ben ik geen doemdenker maar ik zie eerlijk gezegd geen perfecte oplossing.

04-10-2006 21:13 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De beste oplossing voor de meerderheid van de vereniging is om de training van groep 1 qua niveau wat te verlagen, bijvoorbeeld van 2000+ naar 1850-2100, groep 2 voor 1600-1850 en groep 3 voor 1400-1650. Zo hou je de ratingverschilling binnen een groep nog redelijk beperkt en is een training die is gericht op (wat boven) het gemiddelde niveau van de groep, nog redelijk goed te volgen voor alle deelnemers zonder dat een deel zich verveelt. En aangezien het gros der schakers zich in de groep 1400-2100 bevindt, heeft een maximale hoeveelheid van de leden van DSC er wat aan.

Het enige nadeel van deze opzet is dat de groep spelers met 2100+ en met 1400- geen training krijgen en dat zou ik wel jammer vinden. Maar misschien dat hiervoor andere oplossingen zijn, bijvoorbeeld training op een andere (maan)dag in de filmzaal of op een andere locatie.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

07-10-2006 14:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller