Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Van 18 t/m 20 november Haags Weekendtoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Joost Joost is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 21-03-2004
aantal berichten: 93

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb uiteindelijk toch besloten om jeugdclubcompetitie te spelen...

17-11-2005 19:52 Joost is offline Search for Posts by Joost Add Joost to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Joost
Ik heb uiteindelijk toch besloten om jeugdclubcompetitie te spelen...


Ah, de smeekbedes/dreigementen hebben gewerkt? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-11-2005 20:31 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
gaat best aardig zo: 18 DSC-aanmeldingen. Alleen zag ik Martin nog niet op de lijst staan. Je doet toch wel mee?


Hm, ik twijfel.
Gaat er morgen vanuit Delft iemand met de auto??

17-11-2005 22:17 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Untagonklik
gaat best aardig zo: 18 DSC-aanmeldingen. Alleen zag ik Martin nog niet op de lijst staan. Je doet toch wel mee?


Hm, ik twijfel.
Gaat er morgen vanuit Delft iemand met de auto??


Hele bergen, vermoed ik. Bel iemand van de lijst, zou ik zeggen.

Ik zet mijn geld op Kees om een vierkamp te winnen Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

18-11-2005 10:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja, het gaat em niet worden deze keer.
Opdracht die ik echt af had willen ehbben, is nog niet af, dus daar moeten we morgen mee verder.

Succes allemaal!

18-11-2005 18:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De start van de DSC-ers was niet geweldig. Er vielen meer nullen dan er enen behaald werden. De meeste uitslagen waren echter op papier te verwachten. De nederlaag van Kees was dat uiteraard niet, en de halfjes van René en Corniel waren tegen de verwachting in. Corniel miste goede kansen op meer, René vocht zich in een minder toreneindspel naar een halfje.

Spijtig was de broedermoord tussen Bart en Nadeem, die elkaar in de eerste ronde troffen. Bart bleek de sterkste van de twee.

uitslagen
wit  zwart 
Arno Wiersma1936-Alexander van Beek23000-1
F. Slingerland2294-Marco Anink19331-0
O. Rost van Tonningen2063-Remko Moerkerken18771-0
Peter Pilgrim1899-M. Bons16851-0
Bart Meulemans1890-Nadeem Taverne16811-0
René Torenstra1681-W. Reimer1890½-½
Corniel Nobel1646-N. Vromans1843½-½
R. Otto1805-Simon Dirkse15461-0
M. Hoogland1840-Roland ten Have17051-0
Kees van der Meer2099-A. Voermans17350-1
Filip Borst1911-M. Keuzenkamp12681-0
Jan-Pieter de Vries1669-E. van der Leij16831-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-11-2005 01:52 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben wel blij met mijn eindspel. Het was uiteindelijk trouwens een paardeneindspel Glimlach
Ik stond de gehele partij wat slechter. Niet dramatisch, maar wel irritant. Mijn vrijpion had geen ondersteuning en was eerder een blok aan het been, maar toen Zwart hem dreigde te winnen wist ik steeds met actief spel te compliceren; materiaal is steeds gelijk geweest.
Mijn tegenstander ging vluggeren (waarom weet ik niet - misschien dat rating verplichtingen geeft) en miste daarom een veel kansrijkere voortzetting. Nu miste hij ook een combinatie die alle gevaar afwendde, waardoor we 5 zetten later tot remise besloten.
Wel aardig, en misschien plaats ik nog wat op het forum.

Dat hangt af van de resultaten: bij ½ uit 6 op zondagavond niet Grijns
Nu naar bed!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-11-2005 02:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde vorig jaar in de laatste ronde tegen Reimer. Ik maakte een positionele blunder, waardoor ik minder stond, OK. Maar hij speelde echt alles a-tempo, ongelovelijk IRRITANT. Gelukkig kreeg hij ook toen het deksel op de neus. Ik had een tegenaanval met trucs erin gevlochten en hij gaf zijn dame weg. Leverde me toen 100 euro op.

19-11-2005 08:31 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kansen op meer noemen ze dat:



Hier speelde ik 36.f6? waar 36.h7 Lg7 37.Le5 Lxe5 38.Pxe5+ eenvoudig wint/

En een aantal zetten later reken ik weer krom:


Ik rekende hier aan: 40.h7 Lxh7 41.f7! (slaan mag niet wegens stuk verlies) Kh8 42.Le5+ maar zag niet hoe ik na 42...Lg7 verder moest! Dat is heel eenvoudig:43. Pf6!

Daarna hielp ik nog een aantal mooie - zij het minder eenvoudig winnende - winstkansen om zeep... Nee! Depri Nee!

Vandaag mag/moet het beter.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-11-2005 09:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 01-03-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de site van de HSB is de mooie slotcombinatie opgenomen van Alexander van Beek in zijn partij tegen Arno (op zet 4. is overigens a4 gespeeld i.p.v. het aangegeven e4). Erg fraai!

__________________
I play against pieces

19-11-2005 09:42 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René van Alfen
Op de site van de HSB is de mooie slotcombinatie opgenomen van Alexander van Beek in zijn partij tegen Arno (op zet 4. is overigens a4 gespeeld i.p.v. het aangegeven e4). Erg fraai!


Tsja, het was inderdaad erg fraai. Ik vond het alleen jammer dat ik na Lf5 mijn loper nog tussen kon plaatsen. Maar dat moet je toch even laten uitvoeren, zo'n mat.

Vandaag volgden drie ronden. De resultaten:
A-groep
Kim Meulenbroek: 1½ uit 2. Kim was nog bezig toen ik naar huis ging,
Arno Wiersma: 1½ uit 3.
Marco Anink: 0 uit 1. 's Ochtends een bye opgenomen, 's avonds oneven.
Remko Moerkerken: 2 uit 3

B-groep
Peter Pilgrim: 1 uit 2. Peter was nog bezig toen ik naar huis ging.
Bart Meulemans: 2 uit 3.
René Torenstra: 0 uit 2 en een bye.
Corniel Nobel: 1½ uit 3
Simon Dirkse 1 uit 2 en nog bezig.
Roland ten Have: 2 uit 3.
Nadeem Taverne: 2 uit 2 en nog bezig.

Vierkampen
Kees van der Meer: remise
Jan-Pieter de Vries: ?
Filip Borst: gewonnen

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-11-2005 00:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller